سیاست

تحلیل مسوده قانون کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی تصویب شد

کابل 8 حمل باختر
کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی که امروز برگزار گردید  در آن تحلیل مسوده قانون کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی تصویب شد.
به اساس معلومات آمریت اطلاعات و ارتباط عامه کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی به آژانس باختر ، در آغاز جلسه، منشی کمیسیون از چگونگی  تطبیق و اجرایی شدنِ مصوبات قبلی کمیسیون گزارش داده، سپس روی موضوعات زیر در پرتو احکام قانون اساسی بحث صورت گرفته و  تصامیم لازم اتخاذ شد:
ابتدا تحلیل توجیهی مسوده قانون کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفته، پس از ایجاد برخی تعدیلات و اصلاحات مورد تصویب اعضای مجلس قرار گرفت.
سپس برنامه اصلاحات عدلی و قضایی که از سوی معاونیت دوم ریاست جمهوری به کمیسیون ارجاع گردیده بود، مورد بحث و بررسی قرار گرفته، مقرر شد که کمیته انکشاف برنامه¬ها طرح یادشده را  مورد مطالعه  دقیق و  همه¬جانبه قرار داده، نتیجه تحقیق و مطالعه خویش¬را به جلسه اعضای کمیسیون در ظرف یک هفته ارائه نماید.
در ادامه چگونگی بازنگری و ایجاد تعدیل در اصول وظایف داخلی کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته، مقرر گردید که مسوده تعدیل آن از سوی دیپارتمنت¬های مسلکی کمیسیون تهیه و در جلسات بعدی غرض تصویب ارائه گردد.
برنامه جامعه و قانون که بر اساس تفاهم¬نامه میان کمیسیون مستقل نظارت برتطبیق قانون اساسی و رادیوتلویزیون ملی تهیه و  هر دو هفته یک¬بار به نشر می¬رسد، مورد بازبینی قرار گرفته، مقرر شد که در خصوص بهبود برنامه¬های آگاهی دهی خصوصاً برنامه یادشده در هماهنگی با رادیو تلویزیون ملی کار بیشتر صورت گیرد تا به غنامندی آن افزوده شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا