امنیت

درجریان سال 1390 ششصد و هفتاد و شش قاچاقبر مواد مخدر محاکمه شده است

کابل باختر/ 17/ حمل

منابع خبری مرکز عدلی و قضایی مبارزه با مواد مخدر میگویند، درجریان سال گذشته هجری خورشیدی ششصد و هفتاد و شش تن به اتهام قاچاق مواد مخدر محاکمه شده اند که در میان آنان تعدادی از اتباع خارجی نیز شامل میباشد.

 خالد موحد سخنگوی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با مواد مخدر به آژانس باختر گفت ، طی سال 1390 ششصد و هفتاد و شش تن به اتهام قاچاق مواد مخدر محاکمه شده اندکه ازاین جمله هفت تن شان را اتباع کشورهای خارجی شامل ایران ، پاکستان و تاجکستان تشکیل میدهد که هر کدام آنان از ده تا هفده سال محکوم به حبس گردیده اند.

 سخنگوی مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه مواد مخدر ضمن آنکه کار ادارات امنیتی را در شناسایی و گرفتاری قاچاقبران مواد مخدر ستود، اضافه داشت که قاچاقبران مواد مخدر با تغییر تکتیک دراین اواخر بیشتر از اطفال و کهنسالان درقاچاق مواد مخدر استفاده می نمایند و مرکز عدلی و قضایی میکوشد تا صلاحیت رسیده گی به قضایای جرمی اطفال را نیز بدست آورد.

به گفته موحد، که اداره متذکره با جدیت به قضایا و دوسیه های مجرمین موادمخدر رسیده گی میکند، مجازات چنین افراد میتواند تا افغانستان را از نام بدی مواد مخدر نجات دهد.

 اظهارات این مقام مرکزعدلی و قضایی مبارزه با مواد مخدر در حالی بیان میشود که از افغانستان به عنوان بزرگترین کشور تولیدکننده مواد مخدر درجهان نام گرفته میشود درحالیکه زارعین افغان تنها فیصدی ناچیزی از تجارت جهانی مواد مخدر بدست میاورند مگر گرفتاری و محاکمه تعدادی از اتباع خارجی نشان میدهدکه مشکل مواد مخدر تنها به افغانستان بر نمیگردد گرفتاری اتباع خارجی میرساندکه مشکل موادمخدر یک مشکل منطقه حتی بین المللی است .

 به گفته سخنگوی مرکز عدلی و قضایی، درجریان چهار سال گذشته 33 تبعه خارجی درافغانستان محاکمه شده اند

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا