اخبارجامعه

گرامی داشت از شهدای امارت اسلامی و بیست وچهارم حوت در هرات

شهرهرات/ 25 حوت/ باختر
مراسم گرامیداشت از شهدای ۲۴ حوت سال ۱۳۵۷ هرات و شهدای امارت اسلامی افغانستان، در هرات برگزار شد.
مسوولان اداره محلی هرات با تاکید به برقراری امنیت؛ آرامش کنونی را نتیجه مبارزات خالصانه مردم و مجاهدین افغانستان در مقابل متجاوزان خوانده و شهروندان کشور را به وحدت و یکپارچگی دعوت کردند.
شیخ مولانا نوراحمد اسلام جار، والی هرات در سخنان اش درین محفل با بیان اینکه امنیت و آرامش در کشور برقرار گردیده، از شهروندانی که به کشورهای خارجی رفته اند، خواست تا به کشور برگشته و در آبادی سرزمین شان سهیم شوند.
در همین حال مولانا نعیم الحق حقانی رییس اطلاعات و فرهنگ هرات، 24 حوت را الگو برای هراتیان وهمه شهروندان افغانستان دانست و این روز را نماد ایثار و فداکاری مردم افغانستان یاد کرد.
حقانی امنیت سرتاسری امروز را نتیجه جان فشانی های گذشتگان خواند و بیان داشت قیام که در آن هزاران تن جان خود را از دست دادند، باید از آن پاسداری صورت بگیرد.
همچنان در محفل تجلیل از 24 حوت مولانا مجیب الرحمان انصاری خطیب مسجد جامع گذرگاه هرات از تمام چهره های سیاسی خواست تا به کشور خویش برگشته و در پهلوی نظام کنونی خود در عمران کشور سهیم شوند.
شماری از علمای دین و مجاهدین می گویند که مردم با تمام توان شان با دفاع از ارزش های اسلامی با دادن هزاران شهید در مقابل دولت دست نشانده شوروی سابق ایستادگی نمودند و باید از خون شهدای کشور پاسداری صورت بگیرد.
چهل و سه سال پیش در 24 حوت سال 1357 خورشیدی شهر هرات گواه یک قیام مردمی بر ضد دولت وقت بود که نتیجه آن بیش از بیست هزار شهید و زوال یک ابر قدرت را به دنبال داشت.ختم/م-ا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا