امنیت

گسترش فعالیت گروه های تروریستی درشمال افغانستان

کابل باختر/ 17/ جدی
اخباری وجود داردکه میرساند تروریستان از پنج کشور خارجی به نام افراد داعش درولایات شمالی کشور دربرابر نیروهای امنیتی درجنگ اند.
به گزارش آژانس باختر، یک منبع قول اردوی 209 شاهین در ولایت بلخ گفته است که افراد تروریستان از پنج کشور خارجی شامل قطر ، ازبکستان ، پاکستان ، چیچین و تاجکستان درولایات شمالی درحال درگیری بانیروهای امنیتی افغانستان هستند و شماری از تروریستان داعشی که شهروندان کشور های خارجی اند درولسوالی های درزآب و قوش تپه ولایت جوزجان مصروف جنگ علیه مردم و حکومت هستند که شماری از آنها درحملات هوایی کشته شده اند.
حضور تروریستان داعش در ولایت جوزجان وولایات دیگر شمالی مردم را نگران ساخته است .
جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی هم فعالیت تروریستان خارجی در شمال کشور را تائید کرده میگوید که اضافه از بیست گروه تروریستی و استخباراتی منطقه درخاک افغانستان فعالیت های تروریستی دارند.
این گروه های تروریستی از شهروندان پاکستانی ، ازبکستانی ،چیچینی، قطری، تاجکستانی ها، فرانسه و کشورهای دیگر شکل گرفته است .
وزیری گفت: هرکس به هرنام و آدرس که با نیروهای افغان بجنگند و باعث نا امنی و بد امنیتی افغانستان گردد دشمن ماست قوای امنیتی ما آنان را نابود خواهد ساخت.
وزیری اضافه داشت همین اکنون عملیات های تصفیوی در نقاط نا امن کشور راه اندازی گردیده است و این عملیات ها شامل عملیات های شبانه ، حملات هوایی و زمینی نیروهای امنیتی قهرمان کشور میباشد به هیچ کس یا کشوری اجازه دخالت و نا امنی در خاک افغانستان داده نخواهد شد.
درهمین حال نصرت رحیمی معاون سخنگوی وزارت امور داخله نیز با پذیرفتن اینکه شماری گروه های تروریستی در خاک افغانستان فعالیت دارد میگوید فعالیت گروه تروریستان هم در افغانستان ابعاد داخلی و خارجی دارد.
از استخبارات منطقه بخصوص استخبارات پاکستان عامل اصلی رشد گروه های تروریستی افغانستان است .
او میگوید که از فعالیت گروه های تروریستی و همسویی سازمان های استخبارات منطقه منجمله پاکستان اسناد زیادی دردست است اما ازاین بابت نگرانی خود را به سمع جامعه جهانی رسانیده ایم .ختم/ فریبا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا