امنیت

طالبان بازهم از اطفال درحملات تروریستی استفاده کردند

کابل باختر/ 25/ دلو
یک انتحاری روز گذشته قبل ازآن که بتواند دسته یی از افراد پولیس را درولسوالی موسی خیل ولایت خوست هدف قراردهد از سوی پولیس شناسایی و ازپا درآمد.
دفترمطبوعاتی وزارت امورداخله وقوع چنین یک رویداد را تائید کرده است .
گفته شده که انتحار کننده نوجوانی بودکه از آن سوی خط دیورند غرض انجام یک حمله انتحاری اعزام شده بود.
دراین حادثه به جز از انتحارکننده به کسی دیگر آسیب نرسیده است .
وزارت امورداخله استفاده از اطفال و نوجوانان را درانجام حملات انتحاری محکوم کرده است.
این حادثه درحالی رخ میدهد که موظفین امنیتی افغان تاکنون چند طفل و نوجوان را که برای انجام حملات انتحاری گماشته شده بودند، شناسایی و بازداشت کرده است.
آخرین مورد ازاین گونه بازداشت شده گان به دختری خوردسال به اسم سپوژمی بر میگردد که در ولایت هلمند ازسوی پولیس سرحدی بازداشت شد. این دختر خورد سال از سوی برادرش که خود قوماندان طالبان است برای انجام حمله انتحاری گماشته شده بود.
قبلاً نیز از ولایت های فراه ، خوست ، پکتیا و جا های دیگر اطفال بازداشت شده اندکه ازسوی مدرسین شان درآن طرف خط دیورند وظیفه گرفته بودند تا دست به حمله انتحاری بزنند.
دولت افغانستان نه تنها از درعاطفه و بشردوستی با این گونه اطفال پیش آمده، بل آنها را دوباره به خانواده های شان سپرده و مخارج تحصیل شان را نیز پرداخته است .
این حادثه درست زمانی اتفاق می افتد که اداره امنیت ملی افغانستان قبلاً اسناد و مدارک را به مطبوعات ارائه داشته که نشان میدهد براطفال درمدارس دینی وابسته به طالبان نه تنها آموزش های تروریستی داده میشود بل آنها، به گونۀ گسترده مورد تجاوز جنسی قرار میگیرند و با آنها بدرفتاری میشود.
علاوه بر آن طالبان بارها از اطفال و افرادملکی به عنوان سپر انسانی استفاده کرده اند. ضمناً این گروه در بعد دیگر خشونت علیه اطفال نیز دخیل اند. تاکنون آنها چند مرتبه شماری از اطفال را درقندهار ، زابل ، غزنی … به اتهام همکاری با دولت اعدام صحرایی کرده اند، درحالیکه قتل افراد نابالغ مطابق به شریعت مبارک اسلامی ممنوع است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا