صحت

افزایش کمک های بانک جهانی برای مقابله با ایبولا

نیویارک/ایرنا/باختر/9 عقرب
جیم یانگ کیم،سرپرست بانک جهانی اعلام کرد که در ادامه تلاش های این نهاد برای مقابله با بیماری ایبولا، 100 میلیون دالر دیگر برای استخدام و اعزام سریع کارکنان صحی بیشتر به کشور های ایبولازده در غرب افریقا اختصاص داده است.
جیم یانگ کیم با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد، مبلغ یکصد میلیون دالر دیگر برای جذب نیروهای تازه و تسریع عملیات کمک رسانی به کشور های گینه، لایبریا و سیرالئون اختصاص داده است.
این مبلغ مجموع کمک های مالی این نهاد بین المللی برای مقابله با بیماری ایبولا را به 500 میلیون دالر خواهد رساند.
طبق آخرین برآوردهای سازمان ملل متحد، برای مقابله با بیماری ایبولا و کمک به مبتلایان به این بیماری در کشورهای یاد شده،  به پنج هزار پرسونل و  700 تا یک هزار کارمند صحی برای معالجه این بیماران نیاز خواهد بود.
سرپرست بانک جهانی در این اطلاعیه با بیان اینکه تلاش ها و همکاری های جامعه بین المللی برای مقابله با این بیماری در هفته های اخیر افزایش چشمگیری داشته است، گفت که با وجود این، هنوز در نقاطی که شیوع این بیماری به اوج خود رسیده، به کارکنان آموزش دیده زیادی نیاز است.
براساس آخرین امار منتشر شده از سوی سازمان صحی جهان، تاکنون 13 هزار و 703 نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده که از این تعداد، چهار هزار و 922 نفر جان خود را از دست داده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا