جهان

مذاکرات معترضان با حکومت در پاکستان پایان یافت

اسلام آباد–ایرنا–  ۶ سنبله – باختر
طاهر القادری رهبر حزب مخالف «جنبش مردم» پاکستان، اواخر دیروز اعلام کرد  که مذاکرات با حکومت کاملاً شکست خورده و روزپنجشنبه روزانقلاب است.
به گزارش آژانس خبری دولتی ایران رهبر، حزب مخالف  جنبش مردم  که ازروزها پیش ادعا کرده بود که قصد ایجاد  انقلاب درپاکستان را دارد، دقایقی پیش و بعد از شکست مذاکرات این حزب با گروهی ازنمایندگان حکومت، ازهوادارنش خواست تا عصر پنجشنبه در اسلام آباد تجمع کنند واعلام کرد که قصد دارد سخنرانی تاریخی ایراد کند.
او گفت : گویا نواز شریف تمایلی به حل صلح آمیز مسایل ندارد.
القادری از روزدوشنبه گذشته ضرب الاجلی 48 ساعته به حکومت داده بود تا خواسته های این حزب را برآورده کند و درجمع هزاران نفر ازهوادارانش اعلام کرد که ما به  حکومت فرصت کافی دادیم تا مذاکرات مفید انجام شود اما اکنون مذاکرات شکست خورده وباب مذاکره کاملا بسته شده است. ما دیگر هیچ هیاتی را برای مذاکره نخواهیم پذیرفت.
وی افزود: ما دو خواسته را مطرح کرده بودیم، یکی تشکیل و ثبت دوسیه قتل علیه نوازشریف و20نفر دیگر ازنزدیکانش به خاطرکشته شدن تعدادی ازهواداران حزب جنبش مردم درشهرلاهور درروز 27 ماه جوزا، دوم استعفای شبهاز شریف، برادر نواز شریف از سمت وزیراعلی ایالت پنجاب.
همچنین عصر دیروز اعلام شد که پنجمین دورمذاکرات حزب تحریک انصاف پاکستان با حکومت این کشور برای حل اختلاف های سیاسی، بی نتیجه مانده و عمران خان رهبر این حزب مخالف، عملاْ پایان روند مذاکره و بسته شدن باب گفتگوی این حزب با حکومت را اعلام کرد.
به گفته منبع خبری ذکرشده با خارج شدن احزاب تحریک انصاف وجنبش مردمی پاکستان از مسیر مذاکره با حکومت، نگرانی ها در مورد احتمال تشدید بحران سیاسی درپاکستان افزایش یافته وبه نظر می رسد بحران سیاسی پاکستان به نقطه اوج خود نزدیک شده است. حکومت با وجود اینکه تحت فشارهای شدید از سوی مخالفان قرار دارد، تا این لحظه تن به خواسته های مخالفان نداده است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا