اخبارجهان

ایران چالش مهم در بحث امنیت اسرائیل

کابل، ۲۱ سرطان، باختر
وزیر دفاع اسرائیل مدعی شد که ایجاد سیستم یکپارچه دفاع هوایی بین این کشور و کشورهای عربی متحد آن در منطقه تنها به دلیل تهدیدات هوایی و راکتی از سوی ایران است.
آژانس باختر به نقل از آژانس خبری مهر، بنی گانتز وزیر دفاع اسرائیل اعلام کرد که این کشور در سفر این هفته بایدن رئیس جمهور امریکا به اسرائیل، وی را در جریان پیشرفت مسئله ایجاد یک اتحاد نظامی منطقه‌ یی بر ضد ایران قرار خواهد داد.
گانتز در مراسم فارغ التحصیلی افسران اسرائیل در یکی از کالج‌ های این کشور گفت، اولین چالش امنیتی که همه شما با آن دست و پنجه نرم می‌ کنید و با آن مقابله خواهید کرد، مبارزه با تجاوز ایران، اقدامات هسته‌ یی ایران، و حفظ قابلیت‌ های عملیاتی اسرائیل برای دفاع از خودش، در کنار ایجاد همکاری ‌های مختلف است.
وی افزود: دو روز دیگر، رئیس جمهور بایدن به اینجا می‌آید و ما نیروی یکپارچه‌ یی را که با شرکای خود در سراسر منطقه برضد ایران در حال ایجادش هستیم، به او نشان خواهیم داد.
وزیر دفاع اسرائیل افزود که تشکیلات دفاعی این کشور وظیفه توسعه همکاری‌ ها در سال‌ های آینده را به عنوان ابزار اصلی مهار تجاوز ایران در منطقه بر عهده خواهد داشت.
سید مصطفی میری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا