سیاست

قانونپوه سرور دانش: تعیین استراتیژی جدید امریکا برای افغانستان و منطقه، اهمیت خاص دارد

کابل باختر 15 اسد
آلِس ویلز، سرپرست معاونت وزارت خارجه امریکا و سرپرست نماینده فوق العاده امریکا در امور افغانستان و پاکستان، امروز؛ با قانونپوه سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور، دیدار  کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، معاون رئیس جمهور، با اظهار قدردانی از دولت امریکا به خاطر حمایت از دولت و مردم افغانستان، ایالات متحده را یکی از شرکای کلیدی افغانستان خوانده گفت که دو کشور در عرصه مبارزه با تروریزم و دهشت افگنی مأموریت مشترک دارند.
معاون رئیس جمهور با ابراز امیدواری به اینکه هرچه زود استراتیژی جدید امریکا در قبال افغانستان، نهایی گردد گفت: تعیین استراتیژی جدید امریکا نه تنها برای افغانستان بل برای کشورهای منطقه، نیز اهمیت خاص خود را دارد و انتظار می رود که دولت امریکا با بررسی عمیق و همه جانبه، راهبرد جدید خویش را درقبال افغانستان تدوین و اجرا کند.
در بخشی دیگر از این دیدار، که برگزاری انتخابات پارلمانی و مسائل مرتبط به آن مورد بحث قرار گرفت، معاون رئیس جمهور، روند انتخابات را به عنوان یکی از دست اوردهای مهم و مشترک جامعه جهانی و دولت افغانستان در یک و نیم دهه گذشته عنوان کرده گفت:" تاخیر و عدم برگزاری انتخابات برای حکومت افغانستان و همکاران بین المللی آن یک ناکامی است."
قانونپوه دانش نقش جامعه جهانی به خصوص ایالات متحده امریکا را درانتخابات مهم و سازنده خوانده تأکید کرد که انتخابات پارلمانی در سال آینده و انتخابات ریاست جمهوری در سال 2019 با همکاری مشترک دولت و همکاران بین المللی افغانستان بر اساس جدول زمانی تعیین شده برگزار خواهد شود.
معاون رئیس جمهو در مورد تأمین صلح و ثبات نیز گفت که موقف حکومت وحدت ملی در زمینه مذاکره با مخالفان مسلح دولت یک موقف واضح و روشن است.
وی گفت: شورای عالی صلح با رهبری جدید و تحرک بیشتر مجدداً به فعالیت آغاز کرده است؛ اما رسیدن به صلح و تأمین ثبات سیاسی درافغانستان بدون همکاری صادقانه کشورهای منطقه به خصوص همسایگان افغانستان امکان پذیر نیست.
قانونپوه دانش گفت:" نقش ایالات متحده امریکا در تأمین صلح حایز اهمیت است و استراتیژی جدید آن کشور برای افغانستان می تواند کمک شایانی به صلح و تشویق کشورهای ذی دخل در این راستا بکند. "
در این دیدار آلِس ویلز، سرپرست معاونت وزرات خارجه امریکا و سرپرست نماینده فوق العاده امریکا درامور افغانستان و پاکستان نیز گفت که استراتیژی جدید آن کشور برای افغانستان تحت کار است و به زودی این راهبرد نهایی خواهد شده و تغییرات مثبتی در آن به وجود خواهد آمد.
به گفته معاون وزیر خارجه امریکا برگزاری به موقع انتخابات از تعهدات اصلی حکومت است وی همچنین برتأمین شفافیت و سراسری بودن این روند تأکید کرد.
این مقام امریکایی همچنین گفت که دولت امریکا در امر مبارزه با تروریزم و افراط گرایی در کنار دولت و مردم افغانستان خواهد بود.
وی گفت که ایالات متحده امریکا متعهد است که در زمینه تأمین امنیت و برگزاری انتخابات نیز مردم و دولت افغانستان را یاری رساند.نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا