اخبارفرهنگجامعه

فراخوان به سرمایه داران هراتی: درتامین هزینه درمان معتادان کمک کنید

هرات/ 2 حوت /باختر
مسوولان در مدیریت مبارزه با مواد مخدر می گویند که سرمایه داران در این ولایت بخاطر بهبود اوضاع معتادان باید کمک کنند.
مولوی حیات الله روحانی مدیر مبارزه با مواد مخدر هرات به آژانس باخترگفت که از تجار و سرمایه گذاران در هرات خواستار این هستند تا با این مدیریت کمک نقدی و غیرنقدی بخاطر تداوی مریضان معتاد نمایند.
نزدیک به 80 روز پیش مدیریت مبارزه با مواد مخدر طی یک اقدام بی سابقه دست به جمع آوری معتادان از سطح شهر هرات زد و نزدیک به 1500 مریض معتاد را از سطح شهر جمع آوری کرد و به مرکزی جهت تداوی انتقال داده است.
روحانی می افزاید که روزانه جهت تداوی و مصارف این مریضان بیشتر از یک صد هزار افغانی مصرف دارند که پرداخت این مبلغ در توان این مدیریت نیست ؛ازاین رو خواهان همکاری همه جانبه از سوی سکتور های خصوصی و دولتی است.
مدیر مبارزه با مواد مخدر می گوید که معتادین مجرم نبوده بلکه باید با آنها به گونه درست رویه شود.
از سوی هم معتادینی که در محبس مرکزی هرات جهت تداوی برده شده اند ضمن اظهار خوشبینی از این اقدام نظام ا.ا.ا. خواهان رسیدگی به معتادان بیرون از این محبس هستند و می خواهند تا با همکاری سکتور خصوصی دیگر معتادینی که در سطح شهر نیز موجود هستند جمع آوری شده و شهر از وجود مریضان معتاد پاک گردد.
این در حالیست که مدیریت مبارزه با مواد مخدر ولایت هرات می گوید که رهایی این معتادین وابسته به ترک این مرض بوده و حداقل شش ماه را باید تحت تداوی باشند.
شایان ذکر است که این مدیریت طی یک ماه گذشته 107 فرد را به جرم فروش مواد مخدر از سطح شهر هرات دستگیر نموده اند.ختم/م-ا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا