سیاست

معاون دوم رییس جمهور: در حکومت وحدت ملی مساله جوانان حاشیه ای نخواهد بود

کابل باختر 31 اسد
معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ و تعدادی از مسولین این معینیت امروز برنامه ها و پالیسی های امور جوانان را به قانونپوه سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری تشریح کردند و خواهان هدایات لازم شدند.
به اساس معلومات دفترمطبوعات ریاست جمهوری به آژانس باختر ،
معاون رییس جمهور در این دیدار اظهار داشت: جوانان سرمایه اصلی کشور است اما متاسفانه تا کنون به این قشر عظیم بی توجهی صورت گرفته است. وی تاکید کرد: در تمام مدتی که در کابینه بوده ام، هیچگاه در مورد جوانان تصمیم های مفید گرفته نشد و حتی یک مورد از مسایل و مشکلات جوانان در آجندای کابینه قرار نگرفت.
قانونپوه دانش هم چنین گفت« تقویه اداره مربوط به جوانان از خواست ها و برنامه های اصلی حکومت است و در این راستا تلاش خواهیم کرد. وی افزود: متاسفانه تا کنون به مساله جوان به عنوان یک موضوع حاشیه ای نگریسته شده است و تلاش می کنیم که از این پس هم چنان در حاشیه باقی نماند. »
معاون رییس جمهور هم چنین گفت: معینیت امور جوانان  تنها پالیسی های مربوط به جوانان را طرح می کنند و اجرا کننده اصلی وزارت خانه های دیگر اند. وی تصریح کرد:  هیچگاه کار معینیت امور جوانان به وظایف و صلاحیت دیگر ادارات آسیب نخواهد زد.
معاون رییس جمهور هم چنین در مورد تشکیلات و ساختار اداره امور جوانان و تشکیل کمیسون عالی دولتی نظارت بر تطبیق پالیسی ملی جوانان و نیز لایحه وظایف آن هدایات لازم را صادر کرد.
در این دیدار معین امور جوانان و دیگر مسولین این اداره در مورد پالیسی ملی جوانان و استراتژی های تدوین شده از طریق آن اداره به معاون رییس جمهور معلومات داده و خواهان حمایت حکومت از جوانان شدند. به گفته آنان مشارکت، صحت، آموزش، ورزش و اشتغال از مهم ترین ارکان پالیسی ملی جوانان است که همکاری جدی همه وزارت خانه های ذیربط را می طلبد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا