سیاست

ستر جنرال عبدالرشید دوستم : واگذاری مسئولیت های امنیتی به نیرو های امنیتی کشور از مولفه های اساسی ظرفیت یابی درامر مبارزه با تروریزم می باشد.

کابل باختر 25 جدی
ستر جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری شام دیروز با شماری ازبزرگان ، قوماندان محلی و جوانان قوم ترکمن ولایت های فاریاب و جوزجان در قصر گلخانه صدارت  دیدارکرد .
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، معاون اول ریاست جمهوری در این دیدار از ملاقات با بزرگان ولایت های فاریاب و جوزجان ابراز خرسندی نموده یاد آور شد که سهم شما در انتخابات ریاست جمهوری بسیار سازنده بود و ما به آن ارزش فراوان می گذاریم.
معاون اول ریاست  جمهوری واگذاری مسئولیت های امنیتی به نیرو های افغانستان را یکی از مولفه های اساسی ظرفیت یابی و دسترسی آنان به تجارب جدید در امر مبارزه با تروریزم خوانده افزود که دفاع مستقلانه نیرو های امنیتی افغانستان راهکار ستایش برانگیزی است که از سوی مردم شجاع کشور ما حمایت شده است و می تواند انگیزه خوبی برای مبارزه با تروریزم در کشور باشد.
معاون اول ریاست جمهوری افزود که برنامه هایی روی دست است که با عملی شدن آن امنیت در کشور تأمین می گردد و مردم به آسایش و صلح دست می یابند و برای حال و آینده فرزندان شان کار می کنند.
بعداً خدایبردی پهلوان، عبدی تاغن و  قربان توردی  از قوماندان پولیس محلی ولسوالی قرقین و قریه کوکلداش ولایت جوزجان به نمایندگی از قوم ترکمن صحبت نموده، با رسانیدن پیام های مردم مشکلات و پیشنهادات باشندگان ولایات فاریاب و جوزجان را به معاون اول ریاست جمهوری ابراز داشتنند.
تحکیم سواحل دریای آمو  در ولسوالی های قرقین و خم آب ولایت جوزجان، استخدام جوانان ترکمن در ادارات دولتی،  توجه به وضعیت امنیتی در ولایات یاد شده، کمبود امکانات و تجهیزات  در شفاخانه های فاریاب و جوزجان  نیازمندی نیروهای مردمی به سلاح و تجهیزات جدید،  مواردی بودند که  صحبت کننده گان در دیدار شان با معاون اول ریاست جمهوری ارایه کردند و خواستار توجه جدی دولت  به آن ها گردیدند.
در اخیر، معاون اول ریاست جمهوری بعد از استماع مشکلات و پیشنهاد های نمایندگان مردم در راستای رسیدگی به آن ها به مراجع مربوط هدایات لازم صادر کرد.
بر بنیاد یک خبر دیگر: ستر جنرال عبدالرشید دوستم معاو ن اول ریاست جمهوری دیروز با قضاوتپوه عبدالرشید "راشد" سرپرست ستر محکمه و قضاوت وال صفی الله مجددی رییس عمومی محکمه استیناف زون سوم کابل و انجینیر فرید الله شیرزی رییس عمومی مواد نفتی وزارت تجارت و صنایع در قصر گلخانه دیدار کرد.
دراین ملاقات که خانم آی سلطان خیری، نامزد وزیر وزارت اطلاعات و فرهنگ نیز حضور داشتند،  قضاوتپوه عبدالرشید"راشد" اعلان کابینه حکومت وحدت ملی را به معاون اول ریاست جمهوری تبریک گفته از تصامیم نیک و بجای اخیر معاون اول ریاست جمهوری در زمینه تأمین صلح و ثبات در کشور و مبارزه با تروریزم استقبال نموده  افزود که شما شخصیت ملی و فراقومی  در  افغانستان  هستید و کارکردهای شما در همه ادوار سازنده بوده است.
همچنان خانم آی سلطان خیری از اعتماد داکتر اشرف غنی رییس جمهور منتخب کشور و جناب معاون اول ریاست جمهوری به شخص خودش در مورد نامزدی شان به عنوان نامزد وزیر اطلاعات و فرهنگ تشکر نموده گفت  شما مرد عمل هستید و این را بارها به جامعه جهانی و مردم عزیز کشور به اثبات رسانده اید.
بعدا معاون اول ریاست جمهوری  طی سخنانی یاد آور شد که کشور ما افغانستان در  شرایط موجود ضرورت مبرم به جدیت و قاطعیت دارد و شما مسوولین در هر جای و در هر موقفی که هستید با جدیت و قاطعیت کار نمائید تا دامنه فساد و کارشکنی ها  از ادارات برچیده شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا