امنیت

حامد کرزی: فراغت افسران اکادمی پولیس امیدی است که مادران و پدران ما در انتظارش بودند

كابل باختر 27 سرطان

"دو سال بعد، زمانیکه افغانستان کاملاً امنیت کشور را بدست خویش می گیرد و نیروهای خارجی از افغانستان بیرون می شوند، چشم امید هر مادر این وطن برای پاسبانی این کشور به طرف شماست."

این مطلب را حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان قبل از ظهر امروز در محفل فراغت هفتمین دور محصلان اکادمی پولیس افغانستان که در تالار وزارت امور داخله برگزار گردیده بود، ابراز داشته افزود: فراغت افسران اکادمی پولیس امیدی است که مادران و پدران ما در انتظارش بودند و امروز ما به هدف و مرامی میرسیم که برای آن هر روز مردم ما بخصوص نیروهای امنیتی کشور قربانی می دهند.

رئیس جمهور، افسران جوان اکادمی پولیس را مخاطب قرار داده، گفت: قدم های لرزانی را که ده سال قبل گذاشتیم، امروز به گام های متین و با ثبات بسوی ترقی تبدیل شده است و اکنون به شما جوانان عزیز است تا این کاروان ترقی را محکم و با ثبات ، در حرکت نگهدارید.

حامد کرزی ضمن اینکه افسران جوان را پاسداران تمام افغانستان دانسته گفت: شما در انجام وظایف مطلقاً غیر سیاسی هستید و به هیچ تنظیمی ارتباط ندارید. قانون افغانستان را در دست دارید و به اساس قانون از کشور تان پاسبانی و نگهداری کنید.

رئیس جمهور افزود : دولت افغانستان بخصوص وزارت های داخله، دفاع و ریاست عمومي امنیت ملی وظیفه دارند که چنانچه شما از این خاک پاسبانی می کنید آنها از شما حمایت کنند و زمینه های تعلیم و معاش خوب و رسیده گی به مریض، زخمی و ورثه شهدای نیروهای امنیتی کشور را فراهم نمایند.

حامد کرزی با یاد آوری حملات اخیر تروریستی در ولایت سمنگان و کندهار گفت: آنهائیکه در عقب این حوادث تروریستی و عوامل این کار هستند، فکر نکنند که ما صدای را که برای صلح بلند می کنیم، به معنای آن است که اعمال آنها فراموش می شود. باید آنها بدانند که هر قتلي که در این خاک کرده اند، وکیل، بزرگ قومی، عالم دین، معلم، پدر و یا کودکی را به شهادت رسانیده اند، در خاطره های ما می باشد و فراموش نمی شود و آنها روزی بر این اعمال شان پاسخگو خواهند بود.

حامد کرزی در خطاب به مطبوعات کشور گفت: رسانه ها در پهلوی اینکه نواقص و کمبودی های دولت را بر ملا می سازند، باید جوانان نیروهای امنیتی کشور را عزت کنند، افتخار ببخشند و به طرف نام نیکی و سرخ رویی و بلند بردن روحیه شان تبلیغات کنند و چهره های پر غرور افسران و جانبازان نیروهای امنیتی کشور را به جهانیان به نمایش بگذارند.

رئیس جمهور با اشاره بر برگزاری موفقانه کنفرانس توکیو، گفت: افغانستان در کنفرانس توکیو جایگاه خود را تثبیت کرد و در مدت ده تا پانزده سال آینده از لحاظ تقویت زیر بنا ها وترقی نیروهای امنیتی و نهاد های دولتی از جمله کشور های نیرومند در منطقه خواهد بود.

حامد کرزی در پایان سخنرانی اش از افسران جوان پولیس کشور خواست تا برای اینکه به مدارج عالی ترقی و رتبه های بلند نظامی نایل آیند، باید بیشتر در آموختن علم و دانش سعی و تلاش نمایند.    

ستر پاسوال بسم الله محمدی وزیر امور داخله در این مراسم در سخنانی دستآورد های پولیس را برشمرده گفت که زمان آن فرا رسیده است تا پولیس ملی کشور را مظهر تحقق وحدت ملی کشور بدانیم.

وی از آماده گی های پولیس ملی در دفع و طرد دساسیس دشمنان افغانستان و تامین امنیت مطمئن در کشور به رئیس جمهور و سر قوماندان اعلی قوای مسلح و مردم افغانستان  اطمینان داده گفت که فرزندان شما در پولیس ملی کشور راه قهرمانان افغانستان را ادامه خواهند داد و از عزت و آبروی این مردم دفاع می نمایند.

در این مراسم همچنان مل پاسوال نوروز خلیق قوماندان اکادمی پولیس در مورد تاریخچه اکادمی پولیس و دستآورد های که این اکادمی در ده سال گذشته در راستای آموزش افسران جوان پولیس حاصل كرده ، معلومات داد و خاطر نشان ساخت که محصلین این اکادمی را با روحیه صداقت، وطن دوستی، شفافیت، حسابدهی و عدم تحمل فساد، مورد تربیه و آموزش قرار می دهند.

گفتنی است که در هفتمین دور فراغت اکادمی پولیس افغانستان 535 افسر به سویه لیسانس فارغ گردیده اند و وظیفه تطبیق قانون، حفظ امنیت و نظم عامه و مبارزه با جرایم را بدوش خواهند داشت.

در اخیر این مراسم رئیس جمهور کشور اسناد فراغت افسران جوان اکادمی پولیس را توزیع نموده، آنان را در راستای خدمت به وطن تشویق نمود.#

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا