فرهنگ

نمایشکاه صنایع دستی زنان در کابل برگزار شد

کابل /باختر/5 میزان
نمایشگاه صنایع دستی زنان امروز توسط پوهنیار سعیده مژگان مصطفوی ، معین مالی ، اداری و گرځندوی وزارت اطلاعات و فرهنگ افتتاح گردید .
این نمایشگاه به مناسبت هفته گردشگری به ابتکار وزارت اطلاعات و فرهنگ و همکاری وزارت امور زنان در پارک تیمورشاهی کابل برگزار شده است.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر ، آثار دست دوزی زنان مانند خامک دوزی ، دست دوزی ، کرشنیل بافی ، مهره دوزی ، سبد های که از بوریا بافته شده است  به نمایش گذاشته شده است .
پوهنیار سعیده مژگان مصطفوی ، معین مالی ، اداری و گرځندوی وزارت اطلاعات و فرهنگ با ابراز قدردانی از زنان که صنایع دستی شان را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته اند گفت : اکتفا کردن به یک نمایشگاه به ما بسنده نمی باشد ما برای رفع مشکلات باید در هر ولایت به کمک والی بازارهای کوچک مخصوص صنایع دستی زنان و تولیدات وطنی را ایجاد کنیم.
معین وزارت اطلاعات وفرهنگ همچنان تاکید کرد که باید پیرامون آثار وداشته های  سیاحتی وتفریحی بسته های معلوماتی ترتیب گردد واین مساله برای سیاحان داخلی و خارجی ممد واقع می شود.
وی اظهار داشت،  که بدون مشارکت زنان ما نمی توانیم یک افغانستان آباد ومستقل داشته باشیم.
زهره یوسف ، مشاور مطبوعاتی و روابط عامه بانوی اول کشور در صحبتی گفت که ، آرزوی زنان تشویق آنان در عرصه های مختلف می باشد. او از همه خواست تا از آثار به نمایش گذاشته شده خریداری کنند.
به همین ترتیب شهلا عارفی ، آمر تعلیمی و تربیتی وزارت امورزنان گفت، به خاطر پیشرفت و توسعه صنایع دستی زنان باید همچو برنامه ها راه اندازی شود.
شازیه ، یک تن از زنان که در موسسه فیروزکوه هنر زرگری را فراگرفته است به خبرنگار آژانس باختر گفت ، ابتدا خودم و دخترم در این موسسه توسط استادان موسسه فیروز کوه هنر زرگری را آموختیم بعداً به تولید زیورات  از سنگ های قیمتی پرداختیم.# نازیلا عزیزی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا