جهان

هشدار راکتی اشتباه ایالت هاوایی آمریکا را به وحشت انداخت

واشنگتن – بی بی سی  – 24 جدی – باختر
مقامات آمریکایی می‌‎گویند هشداری که درباره حمله  راکتی به ایالت هاوایی صادر شده، اشتباه بوده است.
شب گذشته  مردم هاوایی در تلفن‌های همراه خود پیام دریافت کردند که « راکت بالستیک به مقصد هاوایی پرتاب شده؛ فورا پناه بگیرید؛ این یک تمرین نیست.»
مجمع‌الجزایر هاوایی، واقع در اقیانوس آرام، ایالت پنجاهم آمریکاست؛ هاوایی که به خاطر سواحل زیبا و محیط آرام خود شهرت جهانی دارد به تازگی در کانون تنش بین آمریکا و کوریای شمالی قرار گرفته که رهبران آن یکدیگر را به جنگ هسته‌ای و نابودی کامل تهدید کرده‌اند. برآورد می‌شود که یک راکت بالستیک کوریای ‌شمالی بتواند در ظرف ۲۰ دقیقه به ایالت هاوایی برسد.
سازمان مدیریت حالات اضطراری هاوایی اعلام کرده است که یکی از کارمندانش در زمان تحویل نوکریوالی خود دکمه‌ای را به اشتباه در کامپیو‌تر کلیک کرده که به مردم از طریق موبایل و رادیو-تلویزیون هشدار حمله راکتی فرستاده است؛ گفته می‌شود که آژیر خطر هم در بخش‌هایی از هاوایی به صدا در آمد.
این هشدار – که حوالی دیشب به وقت محلی به تلفن‌های موبایل فرستاده شد – به توقف پخش برنامه‌های رادیو و تلویزیون منجر شد که به مردم پیام دادند در داخل خانه‌های خود باقی بمانند یا اگر در جاده هستند فورا در یک ساختمان پناه ببرند و از پنجره‌ها فاصله بگیرند.
مقامات در ظرف ۴۰ دقیقه به مردم پیام مجدد دادند که هشدار اشتباه بوده است.
ختم / فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا