اخبارورزش

المپیک ۲۰۲۰ توکیو پایان یافت

 توکیو/صدای امریکا/۱۸اسد/باختر

مسابقات ۱۶ روزهٔ المپیک سال ۲۰۲۰ توکیو دیروز پایان یافت و ورزشکاران امریکایی توانستند بیشترین مدال‌های این رقابت‌ جهانی را کمایی کنند. در بازی های المپیک سال ۲۰۲۰ که با یک سال تاخیر راه اندازی شد، روزشکاران امریکایی ۳۹ مدال طلا، ۴۱ مدال نقره و ۳۳ مدال برونز کسب کردند.

چین پس از امریکا بیشتر مدال این رقابت‌ها را به دست آورد. ورزشکاران چینی برندهٔ ۳۸ مدال طلا، ۳۲ مدال نقره و ۱۸ مدال برونز شدند. ورزشکاران روسی که زیر بیرق کمیتهٔ المپیک روسیه رقابت کردند، در ردهٔ سوم فهرست مدال آوارن این دور مسابقات المپیک قرار گرفتند.

 ورزشکاران روسی، ۲۰ مدال طلا، ۲۸ مدال نقره‌ و ۲۳ مدال برونز را از آن خود کردند. به دلیل استفاده از مواد انرژی‌زای غیر قانونی، ورزشکاران روس برای دومین بار نتوانستند در بازی‌های المپیک زیر پرچم کشور شان رقابت کنند. ورزشکاران جاپانی که کشورشان میزبان رقابت‌های المپیک بود، ۲۷ مدال طلا، ۱۴ مدال نقره و ۱۷ مدال برونز کسب کردند.

به نمایندگی از افغانستان، پنج ورزشکار در این دور رقابت‌ها اشتراک کرده بودند که هیچ کدام شان نتوانستند پیروز شوند. ورزشکاران از سراسر جهان در ۳۳ رشتهٔ ورزشی برای ۱۶ روز در استدیوم های خالی از تماشاچی توکیو رقابت کردند. شیوع ویروس کرونا مشکلات فراوانی را در جریان این رقابت‌ها به بار آورد، اما سبب تاخیر یا توقف این رقابت‌ها نشد. فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا