جامعه

نشست مشورتی شاروالی های شمال وشمال غرب در مزار شریف

مزار شریف باختر 7 جدی
نشست دو روزه مشورتی شاروالی های ولایات شمال و غرب ، با شرکت هفت صدو هفتادو پنج تن از نماینده های شوراهای مشورتی از سی وسه شاروال های کشور، در مزار شریف برگزار شد.
به گزارش آژانس باختر «پشتونیار درانی آمر شورا و هماهنگی برنامه های شاروالی ارگان های محلی»، هدف از برگزاری برنامه دو روزه را، ایجاد شبکه میان شاروالی های شمال و غرب کشور عنوان نمود و افزود : هفت صدوهفتادو پنج نماینده از شاروالی  ها وشوراهای شهری دعوت شده اند که در واقع از مردم سی وسه شهر کشور نمایندگی می کنند .
وی تصریح می کند که این برنامه در نظر دارد تا با راه اندازی شبکه بین شورا های مشورتی شاروالی ها، زمینه تامین مشارکت شهروندان در حکومتداری شهری، به منظور ارایه بهتر خدمات شهری را فراهم کند .
عتیق الله وهاب زاده معاون شاروالی مزار شریف در این نشست گفت : ایجاد نشست کنونی راهی است برای تشویق و مشارکت شهروندان، به منظور همکاری بیشتربا شاروالی و پرداخت مالیات به شاروالی ها.
وی همچنان از وجود مشکل بین شاروالی مزار شریف، با مردم و ارگانهای دولتی سخن زد وگفت : برخی از مردم در قسمت تنظیف و پاکی شهر همکاری نمی کنند ، از سوی دیگر برخی ادارات دولتی نیز، حتی بیشتر ازمیلیونها افغانی از شاروالی بدهکار اند و تاکنون پرداخت نکرده اند .
وهاب زاده افزود، این بدهکاری ها شامل مالیات صفایی ، کرایه جایداد ها و مالیات جواز کار می باشد . وی خوش بین است که با همکاری شبکه تازه ایجاد شده ، ادارات مذکور وادار به پرداخت قرضداری هایشان از شاروالی مزار شریف گردند .
این در حالیست که در پانزده سال اخیر روند افزایش جمعیت شهر های کشور رو به افزایش بوده ودر حال حاضر سی وهشت درصد جمعیت سی میلیونی کشور را شهر نشینان تشکیل می دهند . با وجود چند برابر شدن شهرها ، اما ارایه خدمات شهری دربسیاری از شهر های کشور بخصوص شهرهای کلان مانند مزار شریف همواره با مشکل همراه بوده است . نبود سیستم کار آمد جمع آوری زباله ، نبود کانالیزسیون شهری ، نبود پارک های سبز و اماکن تفریحی ، نبود نقشه شهری مطابق با موقعیت جغرافیایی ، آلودگی بیش از حد هوا و آب آشامیدنی شهر ها ، از مشکلات کنونی موجود در شهر های کشور میباشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا