سیاست

درروز24 جوزا شش هزارو سه صدو پنجاه و شش و مرکز رای دهی بازخواهد بود

کابل باختر/ 20/ جوزا
مقامات دروزارت امورداخله میگویندکه شش هزارو سه صدو پنجاه و شش مرکز رای دهی در روز برگزاری انتخابات به روی رای دهنده گان بازخواهد بود.
به گزارش آژآنس باختر ، جنرال محمد سالم احساس رییس امور پولیس وزارت امور داخله و رییس کمیسیون امنیتی انتخابات که امروز با صدیق صدیقی سخنگوی آن وزارت دریک نشست خبری سخن میگفت، برنامه های امنیتی پولیس را درروز برگزاری انتخابات بیان داشت.
اوگفت که برنامه های امنیتی روز برگزاری انتخابات نهایی گردیده است .
جنرال احساس از شش هزار و سه صد وپنجاه و شش مرکز رای یاد نمودکه امنیت آن تامین است او از هشتصد و سیزده مرکز دیگر به عنوان مراکز یادکرد که با مشکلات چون مشکلات امنیتی یا مشکلات اقلیمی و جغرافیایی مواجه اند.
این مقام وزارت امور داخله تاکید دارد که پولیس درتامین حوزه های رایدهی که شامل این لست اند هیچ مشکل ندارند و به گونه کافی از امکانات پولیس دراین روند استفاده خواهد شد .
جنرال احساس نسبت به تامین امنیت دور دوم انتخاباتی چون دور اول مطمین است گفت : دربرخی از ولایت ها چون بدخشان ، فاریاب ، کنر دشمن دست به یک سلسله تحرکات زده مگر جواب شان راگرفتند .
ضمناً او از انجام عملیات های تصفیوی و فعالیت های امنیتی در ولایات هرات ، غزنی ، ننگرهار ، کنر ، جوزجان و سرپل سخن گفت که به هدف رفع  تهدید های امنیتی صورت گرفت.
صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله دراین نشست خبری از گماشتن دو هزار و پنجصد تن از زنان درمراکز انتخاباتی یاد آورشد که درتامین امنیت محلات که برای زنان اختصاص یافته سهم خواهند گرفت و سه صد زن دیگر به عنوان نیروی ریزرف آماده خدمت خواهند بود.
او برگزاری دوردوم انتخابات را یک رویداد سیاسی خواند و پولیس ثابت خواهد ساخت که قدرت و ظرفیت تامین امنیت این پروسه را دارد ، او تاکیدکرد که دشمن توان مختل نمودن روند انتخابات را ندارد.
باید گفت که قبلاً وزارت دفاع ملی و اداره امنیت ملی نیز از آماده گی های شان غرض تامین امنیت انتخابات سخن گفته اند.
در دوردوم انتخابات حدودچهارصد هزار نیروی امنیتی ، مامور تامین امنیت این پروسه اند که یکصدو نودو پنجهزار تن آنان را افراد اردوی ملی تشکیل میدهد.
دردوراول انتخابات شش هزار و چهارصدو بیست و سه مرکز فعال و هفتصدو چهل و هفت مرکز دیگر مسدودبود و شمار رای دهنده گان حدود هفت ملیون نفر تخمین شده بود.   

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا