سیاست

رئیس جمهور در دیدار با اعضای جامعۀ مدنی: صلح یک گفتمان ملی است

کابل  26عقرب باختر
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان به سلسلۀ نشست های مشورتی در رابطه به صلح، امروز با شماری از اعضای جامعۀ مدنی دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژآنس باختر، در این دیدار که در ارگ انجام شد، تهمینه شجاع و احمد اعتمادی به نمایندگی از دیگران صحبت کردند.
آنان دیدگاه ها و پیشنهادات دقیق شان را در رابطه به صلح مطرح نمودند و ضمن اینکه از رئیس جمهور به خاطر گرفتن مشورت از اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان تشکر کردند، گفتند که اکنون ما جوانان، خود را در تصمیمم گیری های مهم کشور سهیم می دانیم.
سپس رئیس جمهور غنی صحبت کرد و ضمن ابراز امتنان از نظریات آنان، گفت که شما از افغانستان نو نمایندگی می کنید، بناً اگر می خواهید پیشنهادات و نظریات تان انسجام بیشتر داشته باشد، شبکه های تان را ملی و همه شمول بسازید.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد که صلح یک گفتمان ملی است و ارزش های ما را تنها مردم افغانستان می توانند تعریف کنند. وی افزود که ما باید اراده و جهت واضح داشته باشیم و تجربه های تلخ گذشته را تکرار نکنیم.
رئیس جمهور غنی با اشاره به اینکه مهمترین افراد ذیدخل در پروسۀ صلح جوانان هستند، گفت که تلاش می نمائیم تا جوانان در هر فیصله مهم کشور سهیم شوند.
رئیس جمهور کشور گفت که رسیدن به صلح، خط مستقیم و هموار نیست، باید فراز و نشیب را در این عرصه تجربه کنیم. وی تاکید نمود که تیم مذاکره کنندۀ صلح در هر مرحلۀ فرصت و دشواری، با ملت مشورت خواهد کرد.   احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا