سیاست

مشاور امنیت ملی به قزاقستان رفت

کابل باختر 25 سرطان
محمد حنیف اتمر مشاورامنیت ملی کشور امروز در رأس یک هیئت بلند پایه امنیتی رهسپار کشورهای آسیای میانه گردید.
یک منبع خبری شورای امنیت ملی به آژانس باختر خبر داد، مشاورامنیت ملی کشور نخست در آستانه پایتخت قزاقستان با مقامات سیاسی ونظامی این کشور درباره تامین صلح وثبات در افغانستان ومنطقه و بخصوص چگونگی راه های مبارزه با هراس افگنی گفتگو خواهد کرد.
محمد حنیف اتمردر این دیدار درکنار بحث در باره توسعه همکاری های دوجانبه میان هردوکشور، درمورد موضوعات تعقیبی نشست ها ودیدارهای قبلی نیز گفتگو خواهد کرد.
پس از قزاقستان ، مشاورامنیت ملی کشور سفری به ازبکستان خواهد داشت که در آنجا نیز با مقامات بلند پایه آن کشور در باره تدوام و چگونگی همکاری های سیاسی ، امنیتی واقتصادی میان هردو کشور بحث خواهد کرد. درهمین حال هیأتی دربخش اقتصادی که در رأس آن داکتر محمد همایون قیومی مشاور اقتصادی رییس جمهور قرار دارد با هیات بلند پایه امنیتی در ازبکستان می پیوندد که بگونه مشترک به بحث های سیاسی و اقتصادی میان هردو کشور خواهند پرداخت واین گفتگوها را پیش خواهند برد.
مشارو امنیت ملی کشور دراین سفر با جانب ازبکستانی در باره صلح ونیز چگونگی مبارزه در برابر تروریزم گفتگو خواهد کرد و نیز هیأتی اقتصادی در باره تطبیق پروژه های بزرگ اقتصادی میان هردو کشور با مقامات ازبکستانی بحث خواهند کرد. ختم/ عبدالخالق

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا