سیاست

سرپرست وزارت امور خارجه با سفرا و جنرال قنسولان افغان مقیم حوزه اروپا و امریکای شمالی از طریق ویدیو کنفرانس صحبت کرد

کابل/26حمل/باختر
محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه دیروز با سفرا و جنرال قنسولان افغان مقیم حوزه اروپا و امریکای شمالی از طریق ویدیو کنفرانس صحبت کرد. دراین ویدیو کنفرانس که با اشتراک معینان و روسای شعبات مربوط سیاسی و موضوعی با نمایندگی های سیاسی و قنسولی در ۲۵ کشور صورت گرفت روی موضوعات مختلف صحبت به عمل آمد.
اتمر در پهلوی ضرورت تدوین سیاست نو خارجی کشور در حال حاضر و تقویت دستگاه دیپلوماسی دولت، روی اولویت رسیدگی به مردم کشور و مشکلات افغانها در خارج از کشور صحبت تفصیلی کردند. در جریان صحبتها، توجه خاص به افغانان متاثر از ویروس کرونا، محصلان افغان، پناهجویان و مهاجران افغان مقیم آن کشورها، صورت گرفت. در ادامه اتمر از سفرا و جنرال قنسولان خواهش کرد که در این شرایط حساس برای تماس با افغانان مقیم آن کشورها قابل دسترس است، در قسمت ارائه خدمات قنسولی برای هموطنان سعی اعظمی به خرچ دهند و در زمینه تبادله تجارب در زمینه مبارزه با ویروس کورونا با کشور میزبان از نزدیک کار کنند.
متعاقباٌ اتمر در زمینه جلب کمک های صحی کشورهای میزبان صحبت کرد. و بادرنظرداشت شرایط حساس مبارزه با کرونا به سفرا رهنمایی کرد تا در زمینه جلب کمک های صحی کشورهای میزبان شان، منجمله وسایل معاینه و تجهیزات مساعد در راستای مهار کردن ویروس کرونا سعی همه جانبه کنند.
اتمر از معین همکاری اقتصادی تقاضا کرد که در همآهنگی نزدیک با وزارت صحت عامه و کمیته اضطراری مبارزه با کورونا سفرا را همکاری کند تا کوشش ها در راستای جلب و جذب این کمک ها مفید واقع شود. وی با اشاره به مساعدتهای صحی کشورهای میزبان با افغانان مقیم آن کشورها به سفرا رهنمایی کرد تا مراتب امتنان اش را در زمینه همدلی و میزبانی آن کشورها مکالمه کرد و برای شان در راستای مبارزه با این آفت آرزوی موفقیت کنند.
اتمر ضمن اذعان اطلاعات ارائه شده توسط سفرا و جنرال قنسولان از خدمات و فعالیت های شان در زمینه نمایندگی فعال از افغانستان در آن کشورها قدردانی و تشکر کرد. در ادامه اتمر مسایل مربوط به اولویت های سیاست خارجی به شمول ایجاد اجماع بین المللی پیرامون صلح، آتش بس بشری به منظور رسانیدن خدمات صحی به هموطنان آسیب پذیز و رهایی زندانیان به هدف رسیدن به صلح، آغاز مذاکرات بدون قید و شرط همآهنگی های دوامدار در زمینه جلب و جذب کمک ها برای مبارزه با کورونا رهنمایی های لازم مرعی داشت.احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا