جهان

ریك سنتروم از نامزدی جمهوری خواهان درانتخابات داخل حزبی درامریكا كناره گیری كرد

 

واشنگتن/ بی بی سی نیوز / باختر/ 23/ حمل

ریك سنتروم یكی از كاندیدان انتخابات درون حزبی جمهوری خواهان و رقیب میت رامنی كاندید دیگراین انتخابات از نامزدی این حزب دررقابت های انتخاباتی كناره گیری كرده است

 باكناره گیری سنتروم به نظر میرسد میت رامنی فرصت اول برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری آینده ازسوی حزب جمهوری خواهان باشد.

 پیش ازاین وپس از پیروزی پی در پی میت رامنی از رقبای خود خواسته بود تا برای اتحاد بین جمهوری خواهان از رقابت كناره گیری كنند.

 این در حالی است كه فاصله میت رامنی و سنتروم با نفرات بعدی یعنی نیوت گنیگریج وران پال كاندیدان دیگر این انتخابات زیاد است و بعید به نظر میرسد كه دو نفر آخر هیچ بختی برای نامزد شدن ازسوی محافظه كاران امریكایی را داشته باشند.

اوباما رییس جمهور امریكا نامزد قطعی حزب دموكرات در انتخابات ریاست جمهوری ماه عقرب امسال محسوب میشود و در صورت پیروزی درانتخابات متذكره دومین دوره چهارساله ریاست جمهور را از ماه جنوری سال آینده آغاز خواهدكرد،و در غیر این صورت فرد دیگری جایگزین او خواهد شد.

تاكنون داوطلبان نامزدی حزب جمهوری خوا در مقایسه با دولت اوباما موضع سختگیرانه تر در قبال جمهوری اسلامی ایران و به خصوص برنامه های اتمی آن اتخاذ كرده و درمواردی با متهم ساختن بارك اوباما وضعف و تعلل از اقدام نظامی علیه ایران حمایت به عمل آورده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا