سیاست

معاون رییس جمهور: کمیسون اصلاحات به زودی آغاز به کار خواهد کرد

کابل باختر 18 سرطان
رییس اجرایی نهاد بین المللی دموکراسی انترنشنل با قانونپوه سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری اسلامی افغانستان در مورد همکاری های این نهاد با بخش انتخابات افغانستان گفتگو کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، معاون رییس جمهور در این دیدار  اظهار داشت: در مورد اصلاحات انتخاباتی همه توافق ها حاصل شده است و در یکی دو هفته آینده کمیسون اصلاحات انتخاباتی آغاز به کار خواهد کرد و به نگرانی های موجود پایان داده خودهد شد.
وی افزود: گرچه کشور از لحاظ امنیتی در وضعیت بدی قرار دارد و دشمنان مردم افغانستان سعی دارند تا کل افغانستان را نا امن بسازند ولی باور ما این است که مردم و دولت افغانستان بر این مشکلات فایق خواهد آمد.
استاد دانش هم چنین گفت: در طول سیزده اخیر ارزش هایی در این کشور به وجود آمده است که در تاریخ افغانستان بی سابقه بوده است و یکی از مهم ترین ارزش ها، انتخابات و نظام مبتنی بر آرای مردم بوده است.
وی افزود: این روزها نخستین دور مذاکرات رسمی بین دولت افغانستان و طالبان جریان دارد، اما همه گروه ها و احزاب سیاسی و هیات رهبری حکومت وحدت ملی بر این امر اجماع دارند که انتخابات و نظام منتخب از خطوط قرمز ما در روند مذاکره با طالبان است و هیچ کس حق ندارد این موضوع را نا دیده بگیرد.
معاون رییس جمهور هم چنین گفت: در مورد اصلاحات انتخاباتی همه توافق ها صورت گرفته است و تنها در پاره ای از موارد جزیی مشکلاتی وجود دارد که به زودی حل خواهد شد.
وی خاطر نشان ساخت، از روزی که حکومت وحدت ملی به وجود آمده است، سه موضوع اصلاحات انتخاباتی، تعیین تقویم انتخابات پارلمانی پس از تشکیل کمیسون اصلاحات و هم چنین تداوم کار ولسی جرگه در صورت تاخیر انتخابات از مهم ترین موضوعاتی بوده است که مورد اجماع و توافق همه مردم افغانستان اعم از نهادهای مدنی، احزاب سیاسی، تیم های انتخاباتی، رهبران حکومت وحدت ملی و هم چنین مورد توافق همکاران بین المللی افغانستان نیز بوده است.
در این دیدار هم چنین رییس نهاد بین المللی دموکراسی انترنشنل ضمن اعلان حمایت از برگزاری انتخابات در افغانستان و اعلان آمادگی برای کمک های تخنیکی به دولت افغانستان اظهار داشت: ما در بخش های تخنیکی انتخابات هر زمان که از سوی دولت افغانستان خواسته شود، آمادگی کامل داریم تا تجربیات و امکانات خود را در اختیار دولت افغانستان قرار دهیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا