سیاست

رئیس جمهور غنی با نمایندۀ خاص اتحادیۀ اروپا برای افغانستان دیدار تودیعی نمود

کابل باختر 3 سنبله
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در دیدار تودیعی با مایکل ‌میلبن نمایندۀ خاص اتحادیۀ اروپا برای افغانستان، مدال عالی دولتی غازی وزیر محمد اکبر خان را به وی تفویض کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،در مراسمی که به این مناسبت دیروز در ارگ برگزار شد، فرمان رئیس جمهوری اسلامی افغانستان از سوی اسدالله غضنفر مشاور رئیس جمهور در امور فرهنگی در خصوص تفویض مدال عالی دولتی غازی وزیر محمد اکبر خان به مایکل میلبن، قرائت گردید.
در فرمان متذکره، از تلاش های مایکل میلبن در عرصه های اقتصادی، انکشافی، پروسه صلح و مبارزه با تروریزم در افغانستان، ستایش شده است.
سپس رئیس جمهور غنی صحبت کرد و از تلاش های ارزندۀ مایکل میلبن در راستای تقویت بیشتر مناسبات افغانستان و اتحادیه اروپا، قدردانی نموده، گفت که مبارزه با فساد اداری به تمرکز بیشتر نیاز داشت که شما در این زمینه همکاری زیادی کردید.
رئیس جمهور افزود که مشارکت افغانستان با اتحادیه اروپا به ارزش ها استوار است و برای موصوف در وظایف آینده، آرزوی موفقیت نمود.
در مقابل مایکل ‌میلبن نمایندۀ خاص اتحادیۀ اروپا از انجام مأموریت خویش در افغانستان ابراز خرسندی نمود و از تلاش های  رئیس جمهور و حکومت افغانستان در عرصه های تطبیق برنامه های انکشافی، حکومتداری خوب، تامین صلح و ثبات و فقرزدایی ستایش بعمل آورد.
در این مراسم بانوی اول کشور، عبدالسلام رحیمی رئیس عمومی ریاست دفتر مقام عالی ریاست جمهوری، محمد اکرم خپلواک نمایندۀ خاص رئیس جمهور در امور سیاسی، شاه زمان میوندی مشاور رئیس جمهور، عبدالمتین بیگ رئیس عمومی ادارۀ مستقل ارگان محل، عادله راز معین همکاری های اقتصادی وزارت امور خارجه و شماری از سفرا و اعضای کوردیپلوماتیک کشورهای های خارجی مقیم کابل نیز حضور داشتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا