اقتصاد

صندوق بین المللی پول(IMF) دستآوردها و پیشرفت های اقتصادی افغانستان را مؤفقانه یاد آوری کرد

کابل باختر 5 اسد
صندوق بین المللی پول دیروز با نشر مقالۀ دستاوردها و پیشرفت های حکومت را در راستای تأمین صلح پایدار، رشد و انکشاف اقتصادی، رفاه و خود کفایی، تقویت مدیریت اقتصاد بزرگ، مبارزه با فساد، پولشویی و دیگر موارد مهم ستایش کرد.
مقالۀ این صندوق علاوه می کند که حکومت افغانستان بعد از سال ۲۰۱۴ توانست توسط کمک های این صندوق عواید ملی را ۵۰ فیصد افزایش دهد. افزایش عواید ملی در نتیجۀ اصلاحات حکومت افغانستان در بخش منابع عایداتی و تعدیل قوانین مالیاتی صورت گرفت.
همچنان در بخشی از این مقاله آمده است افغانستان از لیست کشورهای که  در زمینه مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریستی همکاری نمی کنند خارج گردید.
مقاله می افزاید: ساختن یک آینده مرفه و مطمئن تنها در اثر همکاری های متقابل مردم افغانستان و جامعه بین المللی ممکن است. صندوق بین المللی پول به این هدف متعهد است و در این راستا با حکومت افغانستان، شرکاء بین المللی و بانک جهانی از نزدیک کار میکند.
قابل تذکر است که صندوق بین المللی پول در ماه می سال ۲۰۱۷، بر اساس اقدامات حکومت افغانستان برای تقویت مدیریت اقتصاد بزرگ، اصلاحات و  مبارزه با فساد، اولین بررسی تحت برنامۀ سه ساله تمدید تسهیلات اعتباری (ECF) را موفقانه ارزیابی کرد.# ذبیح الله " علم"

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا