سیاست

معاون اول ریاست جمهوری در دیدار با نماینده فوق العاده روسیه: نقش روسیه در برقراری ثبات در منطقه برازنده می باشد

کابل باختر21 حوت
ستر جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری، امروز در دفتر کارش با ضمیر کابلوف نماینده فوق العاده جمهوری فدراسیون روسیه برای افغانستان، دیدار و با ایشان پیرامون اوضاع در منطقه ومسایل مربوط به انکشاف روابط میان دوکشور جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری فدراسیون روسیه، گفتگو کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: در این دیدار که الکساندر منتتسکی سفیر آن کشور مقیم کابل نیز حاضر بود، معاون اول ریاست جمهوری ضمن سخنانی خواهان توسعه روابط و همکاری های اقتصادی و فرهنگی میان هردو کشور شد.
معاون اول ریاست جمهوری از همکاری های کشور فدراسیون روسیه به مردم و دولت افغانستان به قدر دانی یاد کرده افزود که نقش جمهوری فدراتیف روسیه برای برقراری ثبات و امنیت در منطقه و جهان بسیار برازنده می باشد.
معاون اول ریاست جمهوری یاد آور شد که مردم و دولت جمهوری اسلامی افغانستان نیازمند کمک های بیشتر اقتصادی و فرهنگی روسیه به افغانستان می باشند و آن را در راه انکشاف و توسعه کشور ما حایز اهمیت فراوان میداند.
در این دیدار ضمیر کابلوف مراتب سلام و شاد باشهای زعامت کشورش را به معاون اول ریاست جمهوری پیشکش نموده یاد آور شد که روسیه در کنار مردم افغانستان قرار دارد و خواهان برگشت ثبات و امنیت تمام در افغانستان می باشد.
وی افزود که صلح و ثبات در افغانستان به امنیت و ثبات کشور های منطقه اثر گذار می باشد و از این رو کشورش حاضر است در راه اعاده صلح در افغانستان همکاری بی دریغ انجام بدهد.
بر بنیاد یک خبر دیگر:
ستر جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری عصر امروز از ورزشکاران تیم تکواندوی افغانستان که هفته هاست در پارک زرنگار تحصن کرده اند دیدار و با ایشان در باره مشکلات و خواسته هایشان گفتگو کرد.
معاون اول ریاست جمهوری هنگام بازدید از ورزشکاران یاد آور شد که بررسی مشکلات شما به عهده من گذاشته شده است و من مسئولیت خود میدانم تا به زودی این مشکلات را حل نمایم.
معاون اول ریاست جمهوری از آن ها خواهش کرد تا به تحصن شان پایان بدهند تا در عوض همراه با چند تن از دست اندرکاران ورزش تکواندوی کشور طی نشستی این مسایل را بررسی کنیم و به معضل پیش آمده با رعایت عدالت و انصاف پایان بدهیم.
در این دیدار بشیر ترکی سر مربی تیم تکواندوی کشور بگونه مختصر یاد آور شد که خواست ما بررسی دستبرد گسترده در بخش مالی تکواندوی کشور است و امیدواریم که شما به این مشکل رسیده گی کنید.
معاون اول ریاست جمهوری همچنان به ورزشکاران یاد آور شد که توجه به ورزش و جوانان یکی از وعده های ما در دوره مبارزات انتخاباتی بوده است و به آن ها عمل خواهیم کرد و عدالت تأمین خواهد شد.
وی به ورزشکاران اطمینان داد که رئیس جمهوری کشور نیز طی فرمان880 مورخ17 حوت سال جاری در زمینه حکم داده است و به هیأتی متشکل از نماینده گان لوی خارنوالی، اداره عالی مبارزه با فساد اداری، مشاور معاونیت اول ریاست جمهوری، وزارت مالیه و دیگران وظیفه سپرده است تا این موضوع را پیگیری کنند.
طبق یک خبر دیگر:
ستر جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست حمهوری بعد از ظهر امروز با شماری از نمایند گان مردم در پارلمان و اعضای شورا های ولایتی ولایت های تخار، سرپل سمنگان و فاریاب در دفتر کارش دیدار کرد.
در این دیدار چند تن از نماینده گان مردم و وکلای شورا های ولایتی مشکلات موجود در ولایت های شان را با معاون اول ریاست جمهوری مطرح کردند.
در این دیدار یکی از وکلای شورای ولایتی ولایت جوزجان وضعیت امنیتی آن ولایت را به معاون اول ریاست جمهوری گزارش داده خواهان توجه بیشتر نهاد های امنیتی در مورد شد.
در این دیدار معاون اول ریاست جمهوری از این که حق نظارتی شورا های ولایتی در ولایات کشور به آن ها داده شده است اظهار خرسندی نموده یاد آور شد که این کار در مبارزه با فساد و اختلاس و تحقق حکومت داری خوب بسیار اثر گذار می باشد.
معاون اول ریاست جمهوری در زمینه حل مشکلات ارایه شده در این مجلس، به نهاد های مسئول هدایت داد.
ختم/مینوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا