سیاست

محمد اشرف غنی رییس جمهور با اعضای تیم ملی ترانۀ معارف دیدار کرد

کابل ۲۳ اسد باختر
محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان عصر امروز با اعضای تیم ملی ترانۀ وزارت معارف دیدار کرد وبا  تبریکی عید سعید اضحی، آنان را مورد تفقد و نوازش قرار داد.
در این دیدار که در قصر چهارچنار ارگ انجام شد، ابتدا مرجان متین معین نصاب تعلیمی وزارت معارف در مورد برگزاری جشنوارۀ ترانه معارف معلومات دادو گفت که ۸۰۰ پسر و دختر از تمام ولایت های  کشور به کابل دعوت شده بودند و در جریان سه روز رقابت، تیم ملی ترانۀ معارف از میان آنان برگزیده شد.
وی افزود که این تیم پیام همدلی و آزادی را به همه رساند و تنوع فرهنگی افغانستان را به نمایش گذاشت.  
سپس استاد وحید قاسمی رییس ادارۀ موسیقی رادیو تلویزیون ملی صحبت کرد و از همکاری والدین به خاطر فرستادن فرزندان شان به کابل، تشکر کردوگفت که محتوای ترانه های را که این تیم اجرا کرد، میهن دوستی، آزادی، فرهنگ و تعلیم و تربیه تشکیل می داد.
سپس رییس جمهور صحبت کردوبا تبریکی عید سعید اضحی به اعضای تیم ملی ترانۀ وزارت معارف گفت: شما بهترین های افغانستان و با استعدادترین افغانان هستید که صدای دلنواز را به مردم هدیه می دهید.
وی افزود: شما به افغانستان پیام آزادی، استقلال، همدلی و عزت بیرق سه رنگ کشور را می آورید و از افغانستان واحد که خانه مشترک ماست، نمایندگی می کنید.
رییس جمهور خطاب به کودکان مذکور گفت که ارگ از شما و مردم افغانستان است و با آمدن تان به ارگ افتخار بخشیدید.
  وی به استاد وحید قاسمی هدایت داد که یک سلسله ترانه های این کودکان را ثبت کند تا در محافل مختلف نشر شود و تیم ترانۀ معارف از بودجه وزارت معارف و ریاست عمومی ادارۀ امور تمویل شود تا به صورت دوامدار تقویت یابد.
رییس جمهور غنی همچنان هدایت داد که سرود ملی کشور توسط تیم ملی ترانۀ معارف ثبت گردد، تا در تمام محافل و برنامه های مختلف ارگ نشر شود.
رییس جمهور در اخیر سخنانش خطاب به اعضای تیم ملی ترانۀ معارف گفت: تعهد من و سایر مسوولان حکومت این است که افغانستان را برای شما آرام و مصوون بسازیم.
در این دیدار، تیم ملی ترانۀ وزارت معارف دو ترانۀ میهنی را به نام های "درفش سرزمین ما بلند باد" و "مورې مورې" اجرا کردند که مورد توجه رییس جمهور کشور قرار گرفت. احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا