سیاست

شورای نامزدان ریاست جمهوری طرح حکومت سرپرست رابه دیپلمات‌های خارجی سپرد

کابل باختر ۳۰  ثور
شورای نامزدان ریاست جمهوری بار دیگر بر شکل گیری حکومت موقت در کشور تاکید کرده است.
این شورا که شامل 12 ستاد انتخاباتی می‌شود، اول جوزا 1398 را پایان کار حکومت وحدت ملی می داند و بر شکل گیری یک حکومت موقت یا سرپرست تاکیددارند .
نامزدان ریاست‌جمهوری معتقد هستند که طبق قانون اساسی دورۀ کار حکومت وحدت ملی در اول جوزا پایان می‌یابد و از آنجایی‌که رییس‌جمهور نامزد انتخابات است، باید «حکومت سرپرست»  روند انتخابات را مدیریت کند. آنان می‌گویند که نگران استفاده از امکانات دولتی در مبارزات  انتخاباتی هستند.
طرح حکومت سرپرست ازسوی احمدولی مسعود نامزد ریاست جمهوری و جاوید لودین، عضو تیم تخنیکی شورای نامزدان ریاست جمهوری به دیپلمات‌های خارجی ارائه شده است.
آنها در  مراسمی که امروز برگزار شد و در آن دیپلمات‌های سفارت خانه های کشور های امريكا، بریتانیا، فرانسه، ايتاليا، روسيه، پاكستان، جاپان، هالند، هندوستان، تاجكستان و نمایندگان  يونما، ناتو و بنياد آغا خان حضور داشتند طرح شان را ارائه  کردند.
در این طرح آمده است ٬اگر رییس‌جمهور غنی از نامزدی در انتخابات پیش رو انصراف دهد، می‌تواند به عنوانِ “سرپرست حکومت”، سر از اول جوزای ۱۳۹۸ کار خویش را بدون وقفه تا پایان مهلت سرپرستی ادامه دهد.
حکومت قبل از این٬ طرح حکومت موقت را بی مفهوم دانست و آن را رد کرده است .
ستره محکمه افغانستان به عنوان عالی ترین مرجع قضایی در کشور  کار حکومت فعلی به رهبری رئیس جمهور غنی را الی برگزاری انتخابات قانونی دانسته است ختم صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا