جهان

حمله انتحاری در شهر پشاور واسطه نقلیه قنسولگری امریکا را هدف قرار داد

پشاور/دی نیوز/13/سنبله/باختر

در یک حمله انتحاری در شهر پشاور صبح امروز حداقل سه تن به شمول دو شهروند امریکایی کشته و نزده تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش روزنامه دی نیوز انترنشنل این حمله به وسیله یک موتر مملو از مواد انفجاری در نزدیک دفتر امور مهاجرین سازمان ملل متحد در سرک آبدره ناحیه یونیورسیتی تاون صورت گرفت، که به گفته منبع هدف آن یک واسطه نقلیه ضد بمب قنسولگری امریکا بود که در این انفجار تخریب شده است.

پولیس تائيد کرده که در این انفجار بیش از یکصد کیلو گرام مواد انفجاریه استفاده شده و به حدی شدید بود که علاوه بر تلفات جانی باعث تخریب چندین واسطه نقیله دیگر وشش ساختمان نزدیک محل شده و با ایجاد یک حفره وسیع و عمیق درسرک، لین های برق را از زیر زمین بیرون کشیده است.

منبع افزوده که در میان زخمی شده گان دو زن و دو طفل شامل میباشد.

تاکنون معلوم نیست که آیا بر سرنشینان واسطه نقلیه قنسولگری امریکا هم صدمه وارد شده است یا نه، ولی پاسپورت نیم سوخته یک شهروند امریکایی از موتر تخریب شده قنسولگری امریکا در ساحه انفجار پیدا شده است.

سفارت امریکا در اسلام آباد با صدور بیانیه یی گفته است که یک واسطه نقیله قنسولگری امریکا در پشاورهدف یک حمله ظاهراً تروریستی قرار گرفته و دو پرسونل امریکایی از جمله کشته شده گان این حمله هستند.

روزنامه دان چاپ پاکستان به نقل از منابع ایکه از آنها نام نبرده نوشته است که دو روز قبل تهدید های در باره حمله بر قنسولگری امریکا در پشاور دریافت شده بودند که بعداز آن قوای امنیتی به حالت آماده باش قرار گرفته بودند.

عجالتاً هیچ فرد یا گروهی مسوولیت این حمله را ادعا نکرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا