اقتصاد

وزارت مالیه از هفته مالیات در کشور تجلیل کرد

کابل باختر 20 دلو
وزارت مالیه امروز  از هفته مالیات به منظور آگاهی دهی به مالیه دهندگان و ترویج هرچه بیشتر فرهنگ مالیاتی در کشور تجلیل کرد.
به گزارش آژانس باختر، در این مراسم عبدالله رقیبی، معین عواید و گمرکات، آمنه احمدی، رئیس عمومی عواید، شماری از رؤسای وزارت مالیه، مستوفی ها و آمران عواید، نمایند گان مختلف ادارات  دولتی، نمایندگان بخش خصوصی، مسوولان اتحادیه ها و شماری از مالیه دهند گان اشتراک کرده بودند.
عبدالله رقیبی، معین عواید و گمرکات وزارت مالیه گفت:" کارزار یک هفته یی مالیاتی که امروز ما شاهد آغاز آن هستیم، به منظور آگاهی عامه، اصلاح امور مالیاتی، انسجام بهتر عواید ملی و ترویج هر چه بیشتر فرهنگ مالیه دهی در کشور راه اندازی شده است. ما امیدوار هستیم که این کارزار مالیاتی، وزرات مالیه را در تحقق اهداف و پلان عوایدی داده شده برای سال مالی ۱۳۹۸، ارائه خدمات به موقع و مسلکی برای مودیان، جمع آوری درست و به موقع عواید ملی، تحصیل باقیات و سایر مسایل مرتبط کمک نماید."
وی افزود:" از تمام اتباع افغانستان تقاضا می نمایم که مالیات شان را مطابق قوانین نافذۀ کشور به موقع پرداخت کنند و در راه رسیدن به خودکفایی مالی کشور سهم فعال خویش را ایفاء کنند. در بدل آن وظیفه ما اینست که مالیات شانرا به صورت شفاف جمع آوری و تحویل خزانۀ دولت کرد، به شکل حسابده بادرنظرداشت اصل شفافیت، مؤثریت و اولویت های ملی به مصرف برسانیم."
مجیب الرحمن شیرزاد، معین ادارۀ عالی تفتیش گفت که یک مالیه ده باید در مورد چگونگی پرداخت مالیات آگاهی داشته و نیز باید بداند که مالیات وی در کدام ساحات به مصرف می رسد.
محمد یونس مومند، معاون اتاق های تجارت، عبدالقدیر بهمن، رییس هیئت عامل و عضو اتاق تجارت بین المللی، منیژه واقف، رییس اتاق تجارت و صنایع زنان افغانستان و محمد حسن سپاهی، رییس اتحادیه ملی کسبه کاران افغانستان با حمایت از این برنامه در مورد اهداف، اهمیت و ارزش آگاهی عامه هفتۀ مالیات به اشتراک کنند گان نیز معلومات ارائه کرد.
هفتۀ مالیات با مسابقۀ بایسکل رانی میان ۱۰۰ تن ورزشکاران از معنینیت عواید و گمرکات الی هوتل انترکانتیننتال افتتاح شد که برای ورزشکاران پیشتاز از طرف رهبری وزارت مالیه جوایز نقدی و تقدیرنامه  اهداء گردید.
همچنان در هفته مالیات قرار است که به منظور آگاهی عامه و تقویت فرهنگ مالیه دهی برنامه های تبلیغی و تنویری از طریق شبکه های اجتماعی، رادیو، تلویزیون ملی و خصوصی و دیگر وسایل ارتباط جمعی در سراسر کشور تدویر یابد.
قابل تذکر است که هدف از تجلیل و افتتاح هفته مالیات بلند بردن سطح آگاهی مالیه دهند گان، تقویت فرهنگ مالیاتی، آموزش و توانمند سازی مالیه دهند گان، بلند بردن سطح اطاعت پذیری، اصلاح و تغییر درطی مراحل عواید، ارائه خدمات مسلکی و به موقع برای مالیه دهندگان است تا از یک سو از جرایم مالیاتی جلوگیری شد و از سوی دیگر عواید ملی به شکل درست آن جمع آوری گردد.ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا