جامعه

نماز عید سعید فطر درفضای آخوت و برادری اسلامی درمساجد و عید گاه های شهر کابل ادا گردید

کابل باختر/ 17/ اسد
شماری زیادی از شهروندان کابل امروز درفضای آخوت و برادری اسلامی نماز عید سعید فطر را درمساجد و عید گاه های شهر کابل ادا کرده به خاطر تامین صلح سراسری درکشور دعا کردند.
به گزارش خبرنگاران آژانس باختر ، شهروندان کابل ، پس از یک ماه طاعات و عبادات به درگاه خداوندبزرگ (ج) با ادای نماز عید سعید فطر با ماه پربرکت وفضیلت رمضان خدا حافظی کرده ، دست نیاز بدرگاه ایزد متعال بلند کرده و عاجزانه صلح سراسری و فاق و اتحاد مردم افغانستان رااستدعا کردند.
امامان و خطبا درمساجد به توضیح و تشریح فضیلت ماه رمضان پرداخته و فلسفه عید مسلمانان را دوری از کینه و کدورت و آشتی خواندند.
آنها ازمردم خواستند که به اختلافات پایان بخشیده شود ، همه کنارهم آیند ، تا دیگر صدای تفنگ ها و نفیر گلوله ها برای ابد ازسرزمین ما دور گردد.
نجیم الله یکتن از نماز گزاران به خبرنگاران به خبرنگار آژانس باخترگفت که صلح نیاز اولی کشور است ، درجنگ فرزندان این سرزمین کشته میشوند اگر طالب کشته میشود هم افغان است اگر سربازان نهادامنیتی کشور نیز شهید میگردند ، افغانها میباشند.
به گفته وی باید افغانان خود شان فکر کنند ، که برای چی با تفنگ بیگانه برادر و هموطن خود را میکشند ، وآبادي ها را ویران میکنند.
امان الله نماز گزار دیگر بیشتر دراین مسا له همسايه های کشور راملامت میکند و از سیاست مداران کشور میخواهند حوصله مندی زیاد دربرابر آنهاسبب شده که آنها با خاطر آرام برای هراس افگنان جای و مکان مناسب فراهم سازند اما تعدادی دیگر جنگ درکشور بازی قدرت ها تعبیر میکردند می گفتند اگر کشورهای بزرگ خواسته باشند جنگ درافغانستان به زودی پایان می یابد.
مردم از تلاش های منسوبان نهادهای امنیتی به خاطر فراهم سازی زمینه های بهتر امنیت سپاس گزاری کرده خواهان توجه بیشتر مقامات به زنده گی منسوبان امنیتی کشور شدند.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا