سیاست

رییس جمهوری با رییس بانک انکشاف آسیایی درافغانستان، دیدارکرد

 

کابل/ ۲۹ سنبله / باختر

محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان عصرامروزبا نارندرا سنگرورییس بانک انکشاف آسیایی درافغانستان، دیدارکرد.

در این دیدار که از طریق ویدیوکنفرانس در ارگ انجام شد، هر دو جانب در مورد ادامۀ کمک های بانک انکشاف آسیایی به افغانستان دربخش های انرژی و ترانسپورت، به ویژه درعرصه های زیربنایی و انکشافی، بحث وتبادل نظر کردند.

رییس جمهوردررابطه به این که چگونه حکومت افغانستان توانست با وجود شیوع ویروس کرونا، برنامه های اقتصادی خویش را به خاطر بهبود وضعیت زندگی مردم، تطبیق کند، صحبت کرد.

رییس جمهوری درخصوص همکاری افغانستان با کشورهای آسیای مرکزی، به ویژه در بخش انرژی صحبت کردو ازطرح های اصلاحی در وزارت مالیه و سایر ادارات سکتوری، یادآوری کرد.

درمقابل، رییس بانک انکشاف آسیایی درافغانستان، گفت که حکومت افغانستان برنامه های مهم درراستای جلوگیری ازشیوع ویروس کرونا وکمک رسانی به مردم داشته است.

وی افزود که حکومت افغانستان با حفظ ثبات مارکیت و کار مشترک با جامعۀ جهانی در زمینۀ جلوگیری از خطرهای ویروس کرونا، معیارهای لازم دارد.

 نارندرا سنگروگفت که این معیارها شامل داشتن استراتیژی و برنامه های منظم درراستای مبارزه با ویروس کرونا وجلوگیری ازتاثیرات منفی آن، عرضۀ خدمات صحی به موقع در جریان شیوع ویروس کرونا، هماهنگی با همکاران بین المللی و کمک به قشر آسیب پذیراست که حکومت افغانستان برای دریافت کمک های بیشترازبانک انکشاف آسیایی و سایرنهادهای کمک کننده، آن را تکمیل کرده است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا