سیاست

احمد ضیا مسعود : نیاز است در قسمت تعدیل قوانین توجه جدی صورت گیرد

کابل باختر 4 دلو
نشست کمیتهٔ توسعۀ بخش خصوصی امروز به ریاست احمد ضیا مسعود، نمایندهٔ فوق‌العادهٔ رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب برگزار شد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی نماینده فوق العاده رییس جمهور به آژانس باختر: در این نشست در مورد مراقبت سیار و مشکلات ترانسپورت و اخاذی‌های غیر قانونی بحث صورت گرفت.
نمایندهٔ فوق‌العادهٔ رییس جمهور در آغاز این نشست گفت: "وزارت مالیه و ریاست گمرکات باید در قسمت اخاذی‌های غیر قانونی و مراقبت سیار که مشکلاتی را به تجار ملی کشور به بار آورده است توجه لازم مبذول دارد تا میتوان از این طریق سهولت‌های تجاری را برای بازرگانان کشور به وجود بیاوریم."
نمایندهٔ فوق‌العادهٔ رییس جمهور بیان داشت که نیاز است تا به خاطر سهولت در کار بازرگانان کشور از اخاذی غیر قانونی و اخاذی که در مقابل آن خدمات به تجار ملی عرضه نمی‌شود، جلوگیری شود.
احمد ضیا مسعود به تعدیل قوانین مالیاتی و اخاذی شماری از ادارات تاکید کرده گفت، بخاطر رفع مشکلات و معضلات پیش آمده نیاز است تا در قسمت تعدیل قوانین توجه جدی صورت گیرد.
در این نشست معین وزارت ترانسپورت در مورد مشکلات بخش ترانسپورت و اخذ تکس از سوی آن اداره معلومات ارائه کرده بیان داشت که این تکس ها مطابق به قوانین گذشته است، در حال حاضر وزارت ترانسپورت طرح قانون جدید ترانسپورت را به وزارت عدلیه فرستاده است که چنین چیزی در آن وجود ندارد؛ اما وزارت ترانسپورت الی نهایی شدن این قانون این روند را ادامه خواهد داد.
همچنان خان جان الکوزی معاون اتاق های تجارت کشور مشکلات بازرگانان کشور را ارائه کرده بیان داشت که مراقبت سیار و اخاذی‌ها برای تجار چالش جدی را به وجود آورده است و این مسایل باعث دل سردی سرمایه گذاری در کشور شده است.
از سویی هم رییس حمایت از انکشاف گمرکات وزارت مالیه بیان داشت که این وزارت در بخش گمرکات و جمع  آوری محصول اصلاحات بنیادی را در نظر دارد و این کار زمینه های بسیار خوب و سهولت های لازم را در کار بازرگانان کشور به وجود خواهد آورد.
نماینده فوق العاده رییس جمهور پس از تشریحات اعضای کمیته گفت:
" بخاطر حل مشکلات تجار کشور نیاز است تا اصلاحات بنیادی در گمرکات و بخش ترانسپورت به وجود آید تا بتوانیم در حمایت از بخش خصوصی و ایجاد سهولت های لازم به آنان اقدام مثبتِ را شاهد باشیم."
در این نشست فیصله شد تا کمیته تخنیکی با اشتراک اعضای کمیته برگزار شود و مسئله مشکلات ترانسپورتی تجار را بررسی کنند.
همچنان به ریاست مراقبت سیار وزارت مالیه تذکر داده شد که آنعده متشبثین و سرمایه گذاران که اموال شان را در داخل شهر به فروش میرسانند، از آن‌ها تکس دوباره اخذ نشود.
همچنان کمیته انکشاف بخش خصوصی طرح سکتور خصوصی را در مورد ایجاد سیستم در گمرکات کشور به منظور ارائه خدمات بهتر به تجار بررسی کند و نتایج آن را به کابینه بفرستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا