سیاست

سرپرست وزارت دفاع ملی از جامعه جهانی خواست تا افغانستان را برابر تروریستان که مرز نمی شناسند همکاری نمایند

کابل باختر/ 17/ قوس
خانم ارسولاوون دیرلاین وزیردفاع المان امروز دردیدار با سرپرست وزارت دفاع ملی کشور و اشتراک درنشست خبری مشترک حمایت دراز مدت کشورش را ازافغانستان اعلان نمود.
به اساس معلومات دفتر سخنگوی وزارت دفاع ملی به آژانس باختر، دراین نشست خبری سرپرست وزارت دفاع ملی کشور محمد معصوم ستانکزی ضمن قدردانی ازکمک های ملکی و نظامی المان درافغانستان گفت که کشورالمان تعهد سپرده است تا نیروهای نظامی این کشور را درسمت شمال افغانستان افزایش دهد.
وی گفت: ما ازنقش کشورالمان درچارچوب کشور های که ازافغانستان به خصوص درقسمت حمایت ازنیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان حمایت میکند ، تشکر می کنیم .
سرپرست وزارت دفاع ملی امنیت افغانستان را برای صلح و ثبات منطقه وجهان مهم دانسته گفت که دراین کشور گروه های مختلف تروریستی مصروف فعالیت های تخریبی میباشند .
وی اضافه نمود، نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان در مقابل شبکه های تروریستی بین المللی درمبارزه هستند .
نیروهای ما درمقابل القاعده ، داعش ، طالبان ، طالبان پاکستانی ، لشکر طیبه ، تحریک اسلامی ازبکستان ، تحریک اسلامی ترکستان شرقی ، جندالله و دیگر گروه های دهشت افگن می رزمند وکشورما خط اول جنگ علیه این تروریستان می باشد.
سرپرست وزارت دفاع ملی از جامعه جهانی وکشور های منطقه خواست تا درمقابل این تهدیدات مشترک که مرز را نمی شناسد ، افغانستان را به طور دوامدار کمک نموده و درتامین صلح و آرامش افغانستان ، منطقه و جهان نقش بارزی را بازی نمایند.
وی از وزیر دفاع کشور المان خواست تا نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان را درقسمت آموزش ، مشورت دهی و تقویه به خصوص نیروهای اردوی ملی که درزون شمال و شمال شرق مستقر اند همکاری نماید.
همچنان خانم ارسولاوون دیرلاین ماموریت کشورهای ناتو و نقش این سازمان را برای صلح و ثبات افغانستان و جهان مهم دانست افزود که کشورش تصمیم گرفته است تا درسمت شمال افغانستان نیروآلمانی را به 980 افزایش دهد.
خانم ارسولاوون دیرلاین گفت ، تعهدات ما با افغانستان برای دراز مدت است . ما افغانستان را رها نخواهیم کرد و این کشور را درجنگ علیه تروریزم حمایت میکنیم .
وزیر دفاع المان از توانایی نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان قدردانی نموده گفت که کشورش میخواهد نقشی بارزی را درچارچوب حمایت قاطع ناتو در آموزش ، مشورت دهی و تقویت این نیروها باز نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا