فرهنگ

نشست بانوی اول با رییس و اعضای صندوق حمایت مالی از ژورنالیستان افغانستان

كابل باختر  12جوزا
  بانوی اول  درنشستی با هیئت  رهبری صندوق  حمایت مالی  از ژورنالیستان گفت: صندوق حمایت مالی از ژورنالیستان  افغانستان بیمه یی است که  درحالت اضطرار از خبرنگاران  واهل مطبوعات  دستگیری مالی  می کند ودرآینده نیز به خبرنگاران مریض، كم بضاعت و خانواده ژورنالیستانی كه در راه مسلك  ژورنالیزم  جان خودرا ازدست می دهند ویا هم معلول می شوند به صورت بلا عوض  كمك می كند امابه شرطی که خبرنگار متقاضی کمک ، عضویت صندوق را داشته باشد .
محمد اصف وردك  رییس صندوق حمایت مالی  از ژورنالیستان دررابطه به چگونگی ایجاد صندوق وفعالیت صندوق درسالجاری گزارش مفصل ارائه كرد وگفت : تاكنون برای حدود چهل تن از خبرنگاران  شهید زخمی ومریض را از پول اهدا شده محمد اشرف  غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان  که به صندوق ، مساعدت کرده بود  بودکمک نقدی صورت گرفته است و قرار است درآینده نزدیك نیز  یك تعداد دیگر کمک این صندوق را دریافت کنند .
زهره یوسف داوودمشاور مطبوعاتی بانوی اول کشورگفت که صندوق  اولین نهاد كمك رسان به خانواده مطبوعات كشور می باشد كه اعضای آن به گونه  داوطلبانه از مدت  چهار سال به این سو درخدمت هم مسلكان شان قرار دارند . وی از كارکرد هیئت رهبری صندوق ابراز امتنان كرد .
همچنان هیئت رهبری  صندوق طرح هایی به منظور بهبود روندكاری صندوق  به حضور بانوی اول کشور ارائه كردند .
بانوی اول از ارائه طرح  هیئت رهبری صندوق حمایت کردو  گفت که  طرح های ارائه شده را  به  گونه تحریر ی ارائه  کنید تا با رییس جمهور كشور شریك کرده شود. ختم- -ماری نبرد آیین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا