جامعه

جامعه مدنی : نگذارید گروگان گیری به فرهنگ تبدیل شود

کابل/ باختر/ 18 حمل
شماری از اعضای  خانواده هایکه عزیران شان ربوده شده اند جامعه مدنی و شهروندان کشور که دراعتراض به بی اعتنایی حکومت درمورد سرنوشت 31 گروگان ها درشهر کابل تحصن کرده اند از دولت می خواهند که نگذارد گروگان گیری به یک فرهنگ تبدیل شود.
این اعتراض کنندگان از دیروز به این طرف در پارک زرنگار خیمه بر پا کرده و به تحصن ادامه داده اند
آنان از دولت می خواهند اقدامات جدی را برای رهایی این گروگان ها روی دست گیرد و بیش از این خانواده های آنان را در "غم و اندوه" نگذارد.
روشن محسنی فعال جامعه مدنی که برای حمایت رهایی 31 گروگان تحصن کرده  به آژانس باخترگفت:" دولت باید مشخص کند که این گروگان ها از سوی چه کسانی وچرا گرفته شده اند وما خواهان آزادی آنان هستیم.
وی افزود، حکومت باید ازسرنوشت این گروگان ها به  شهروندان واعضای خانواده آنان خبرداده و بیش ازاین  آنان را درانتظار نگذارد.
خانم محسنی مقام های دولتی را به بی توجهی درسرنوشت شهروندان متهم کرده گفت که تاکنون آنها برای رهایی این گروگان ها اقدامات جدی نکرده اند.
31 تن ازشهروندان که تمام شان افراد عادی اند، حدود چهل روز قبل ازسوی مردان ناشناس درمسیر شاهراه کابل- قندهار ربوده شدند و تاهنوز درقید ربایندگان قرار دارند.
مقام های حکومتی گفته اند که تلاش ها برای رهایی این گروگان ها به صورت جدی جریان دارد اما به گفته آنها به علت حساسیت موضوع، جزییات داده نمی شود.
داکتر عبدالله عبدالله ریس اجرایی دیروز درنشست وزیران گفت  حکومت قضیه گروگان ها رابه صورت جدی پی گیری می کند، اما  به گفته وی به علت حساسیت موضوع جزییات قضیه را پنهان نگهداشته اند.
به گفته ریس اجرایی، پس ازعملیاتی که برای رهایی این گروگان ها انجام شد، گروگان ها به مناطق مخلتف منتقل شده اند و دریک منطقه نگهداری نمی شوند.
اماعظیم بشرمل یک شهروند کابل مقام های دولتی را به بهانه جویی متهم کرده  می گوید که اصلن اراده ای برای رهایی این 31 گروگان نزد رهبران حکومت وجود ندارد وی مقام های دولتی را متهم به بی پروایی و عدم حمایت ازجان شهروندان  کرده می گوید که 46 روز از این حادثه می گذرد اما دولت تاکنون نتوانسته این 31 نفر را از چنگ ربایندگان رها کند.
این شهروند، ازدولت خواست که از جان شهروندان حفاظت کند و نگذارد که گروگان گیری به یک فرهنگ تبدیل شود و طالبان و داعش و دیگر گروه های تروریستی ازگروگان گیری منحیث ابزار دربرابر دولت استفاده کنند.
اعضای جامعه مدنی و خانواده های این گروگان ها می گویند تازمانیکه حکومت سرنوشت 31 ربوده شده را معلوم نکند به تحصن خود ادامه داده  وبرای داد خواهی به اعتراض خود ادامه خواهند داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا