سیاستاخبارTOP

معاون سیاسی ریاست الوزرا؛ هر مسئله باید ازراه گفتگو حل شود

 

کابل ۲ حوت باختر

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا گفته است: امارت اسلامی افغانستان به گفتگو باور دارد و می خواهد هر مسئله از راه گفتگو حل  شود.

ارگ در خبرنامه‌یی نوشته است که مولوی عبدالکبیر این گفته ها را در دیدار با تاکایوشی کورومیا، سفیر جاپان در کابل بیان کرده است.

در این دیدار، تاکایوشی کورومیا، سفیر جاپان در کابل گفت که جاپان و افغانستان روابط طولانی تاریخی دارند و کشورش برای گسترش روابط خوب با افغانستان علاقمند است،جاپان همچنان می خواهد نقش مهم را در ایجاد و نزدیکی روابط افغانستان با جهان ایفا کند.

کورومیا، غرض تداوم کمک‌های بشری کشورش به افغانستان اطمینان داده، گفت که کشورش آماده است در بخش های بازسازی، امور انکشافی، صحت و بلند بردن ظرفیت پروژه‌ها را عملی کند.

سفیر جاپان هم‌چنان بیان کرد که نه تنها جاپان بلکه تمام کشورها می‌دانند که افغانستان در دوسال گذشته پیشرفت‌های قابل ملاحظه داشته، یک نظام واحد حاکمیت دارد و امنیت سراسری تامین است.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا گفت: جاپان همیشه از صلح، ثبات و توسعه در افغانستان حمایت کرده و نیاز است تا در ساخت زیربناها و آغاز پروژه‌های انکشافی افغانستان به همکاری خویش ادامه دهد.

او افزود که امارت اسلامی بدون هرگونه تبعیض، برای تمام افغانان خدمات ارائه می‌کند، این مهم است که تمام افغانان از کمک‌ها و خدمات دولتی مستفید می‌شوند و در حکومت شامل هستند.

به گفته وی؛ راهکار امارت اسلامی این است که از افغانستان به هیچ کسی عامل تهدید مطرح نشود و نه به کسی اجازه داده می‌شود که از افغانستان علیه دیگری استفاده کند.

معاون سیاسی ریاست الوزرا بیان داشت که امارت اسلامی به گفتگوها باور دارد و می‌خواهد‌، هر مسئله از راه گفتگو حل شود.

مولوی عبدالکبیر درادامه گفته است: آماده هستیم تا به نگرانی های دیگران از راه گفتگو پاسخ دهیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا