سیاست

وزارت امور خارجه: موقف سران مأموریت های دیپلوماتیک اتحادیهٔ اروپا و کانادا اصولی است

کابل/ 17 سنبله/ باختر
وزارت امور خارجه از اعلامیهٔ مشترک سران مأموریت های دیپلوماتیک اتحادیهٔ اروپا و کانادا در کابل در پیوند به آغاز مذاکرات زود هنگام صلح میان دولت جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان استقبال می‌کند.
وزارت امور خارج امروز با نشر خبر نامه یی از اعلامیۀ سران  اتحادیه اروپا و کانادا استقبال کرد و گفته است: این اعلامیه دقیقاً به فرصت تاریخیی اشاره دارد که گفت وگوهای صلح مساعد می کند. دولت جمهوری اسلامی افغانستان کاملاً متعهد است تا فرصت پیش‌آمده را مغتنم شمرده، منازعهٔ کنونی را از راه مذاکره به پایان رساند.
افزون براین، دولت افغانستان با حسن‌ نیت و ارادهٔ سازنده وارد مذاکرات می‌شود ‌که مصداق برجستهٔ آن آزادی زندانیان طالبان است. آزادی زندانیان گامی فراتر از تعهدات حکومت افغانستان بوده است و اعلامیهٔ نشرشده این اقدام را همچون حسن‌نیت برای اعتمادسازی به‌رسمیت شناخته است.
دولت افغانستان با تأکید بر فراخوانی که در اعلامیه آمده، از طالبان می‌طلبد تا برخورد همسان کند٬ با برقراری آتش‌بس و کاهش فوری خشونت‌ها موافقت کنند.
دیدگاه حکومت افغانستان در پیوند به برآیند گفت وگوهای صلح این است که همۀ افغانان، اعم از زن و مرد، با حفظ حقوق اساسی‌شان، مسیر پیشرفت و بالند‌گی را ادامه دهند.
افغانستان از اتحادیهٔ اروپا و سایر کشورهای دوست به‌دلیل حمایت بی‌دریغ‌شان از روند صلح در این کشور سپاسگزاری می‌کند. بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا