امنیت

مسئله راکت پراگنی های پاکستان در شورای امنیت ملل متحد مطرح می گردد

 

کابل/26/سنبله/باختر

قرار است وزیر امور خارجه افغانستان مسئله راکت پراگنی های پاکستان بر خاک افغانستان را در شورای امنیت ملل متحد مطرح کند.

به گزارش آژانس باختر، جانان موسی زی سخنگوی وزارت امور خارجه که امروز در یک نشست خبری سخن می گفت اظهار داشت قرار است داکتر زلمی رسول وزیر امور خارجه به زودی سفری را به کشور لیتوانیا انجام دهد .هدف از این سفر اشتراک در نشست بین المللی است كه به منظور رشد و توسعه اقتصادی برگزار میگردد دراین کنفرانس نماینده گان و مقامات عالی رتبه 20 کشور منطقه و جهان شرکت می نمایند .

 وزيرخارجه بعداز ختم این کنفرانس به نیویارک خواهد رفت و ضمن شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد، مسئله حملات راکتی پاکستان بر خاک افغانستان را نیز مطرح ميكند.

جانان موسی در حالی از طرح نمودن مسئله حملات راکتی پاکستان بر خاک افغانستان در شورای امنیت ملل متحد سخن میگوید که افغانها مکرراً از دولت خواستند تا مسئله راکت پراگنی نیروهای پاکستانی بر خاک افغانستان در شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح گردد.

ضمنا داکتر زلمی رسول وزیر امور خارجه افغانستان حین اقامت در امریکا در اولین نشست کمیسیون مشترک افغانستان و امریکا که چگونگی تحقق سند راهبردی میان دو کشور را بررسی میکند شرکت می نماید.

سخنگوی وزارت خارجه همچنان گفت، قرار است هفته آینده یک هیئت عالی رتبه چینایی به افغانستان آید.

 گفته شده هدف از سفر هیئت متذکره به افغانستان امضاء سند همکاری های امنیتی و اقتصادی میان دو کشور است. امضاء این سند روابط و همکاری های میان چین و افغانستان را گسترش میدهد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا