فرهنگ

عبدالمنان شیوای شرق: قانون دسترسی به اطلاعات راه گشای حسابدهی، شفافیت و حکومت داری خوب است

کابل/ 4 حوت/ باختر
نشست آگاهی دهی پیرامون " قانون دسترسی به اطلاعات " ، امروز در وزارت اطلاعات وفرهنگ برگزار شد .
به گزارش خبرنگار آژانس باختر: این نشست را مرجع اطلاع رسانی وزارت اطلاعات وفرهنگ به همکاری کمیسیون دسترسی به اطلاعات ، برگزار کرد .
درآغاز این نشست عبدالمنان شیوای شرق معین امورنشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ دررابطه به قانون دسترسی به اطلاعات معلومات داد و گفت : " قانون دسترسی به اطلاعات که در6 فصل و 41 ماده نافذ است ، می تواند راه گشای حسابدهی ، شفافیت و حکومت خوب  در افغانستان پنداشته شود. "
وی افزود که وزارت اطلاعات وفرهنگ در راستای گسترش وهمگانی شدن قانون دسترسی به اطلاعات ، متعهد به اطلاع رسانی وآگاهی دهی از طریق رسانه های دیداری و شنیداری ، است و دراین زمینه سعی و تلاش بی دریغ می کند .
بعد نجیبه مرام معاون کمیسیون دسترسی به اطلاعات درصحبتی گفت که یکی از کارهای این کمیسیون دادخواهی و آگاهی دهی دررابطه به قانون دسترسی به اطلاعات است .
وی افزود که دسترسی به اطلاعات زمینه را برای حکومت داری خوب٬ شفافیت و حسابدهی فراهم می کند.
زهرا موسوی عضو کمیسیون دسترسی به اطلاعات نیز درمورد اهمیت قانون دسترسی به اطلاعات صحبت کرد و گفت که دسترسی به اطلاعات دربهبود امور اداره ها موثر است .
به همین ترتیب ولی الله مصباح مشاور تخنیکی کمیسیون دسترسی به اطلاعات در رابطه به قانون دسترسی به اطلاعات معلومات تصویری داد و گفت که درمیان 130 کشور جهان ، قانون دسترسی به اطلاعات افغانستان ، جایگاه اول کسب کرده است .
اوگفت که دسترسی به اطلاعات زمینه مشارکت مردم را درتصمیم گیری ها مساعد می کند و باعث بهبود امور اداره ها می شود . احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا