جامعه

تاکید برجلوگیری ازشکارحیوانات درهرات

شهرهرات 14 حمل باختر
ریاست محیط زیست ولایت هرات با جدیت کامل درامرحفاظت از حیوانات و مبارزه با شکارآن طرح های عملی را روی دست خواهد گرفت .
سارمینا,سهره خاکی ,آهوی معمولی ,کفتار خط دار ,پشک دشتی ,قطان سفید کلان,باز ,کلنگ سفید ,میش مرغ,لاشخور ,شانه بسر,گوسفندنشخیر ,خرگوش خاکی ,موش پلنگ ,گرگ,روباه,سگ آبی تازی پلنگ,پلنگ,سمانچه از جمله حیواناتی است که بر اساس فرمان رئیس جمهور شکارآن تا چند سال آینده ممنوع اعلام شده است .
حامد الهام مدیر عمومی اطلاعات و ارتباطات ریاست حفاظت از محیط زیست هرات به آژانس باخترگفت گونه هایی از این حیوانات در حاشیه دریای هریرود ,غوریان گلران ,شیندند و گذره به حیات خود ادامه می دهند
طرح محافظت از حیات وحش به دلیل جلوگیری از انقراض نسل این حیوانات بر اساس فرمان رئیس جمهور از چند سال بدین سو ممنوع اعلام شده و این طرح همچنان ادامه دارد .
همه ساله با فرارسیدن فصل گرما بخصوص در فصل بهار پرندگان مختلف از سوی عده ایی از ساکنین محلی و غیر محلی در هرات شکار میشود .
مسولان محیط زیست هرات می گویند مسولان این اداره همه ساله با همکاری انجمن رضا کاران محیط زیست که پنجاه فیصد آن را زنان تشکیل میدهند تلاش دارند تا از شکار حیوانات جلوگیری نمایند.
اخیرا قوماندان امنیه هرات با در نظر داشت طرح ممنوعیت شکار حیوانات به مسدود ساختن دکان هایی پرداخت که در فروش تفنگ شکاری نقش دارند .
در پی اجرای طرح مسدود شدن این دکان ها ده ها فروشنده تفنگ شکاری فعالیت کاری شان متوقف شد .
جنرال روزی قوماندان امنیه هرات به رسانه ها گفته است که این طرح را به پشتیبابی از فرمان رئیس جمهور مبنی بر جلوگیری از شکار حیوانات عملی ساخته است .
شهروندان هرات  با استقبال از این طرح قوماندان امنیه اجرای آن را درمبارزه با شکار حیوانات مهم میدانند وخواهان ایجاد طرح سازمان یافته به منظو ربهبود وضعیت حیات وحش در این ولایت میباشند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا