سیاست

معین وزارت خارجه کشوربا معین وزارت خارجه ترکمنستان دیدار کرد

کابل باختر 21 میزان
خانم عادله راز معین همکاری های اقتصادی وزارت امور خارجه کشور در حاشیه مجمع اکادمیک رکا، با وپا حاجیوف معین اول وزارت امور خارجه ترکمنستان دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر سخنگوی وزارت امورخارجه به آژانس باختر، در این دیدار، طرفین ضمن اشاره به مناسبات دوستانه تاریخی رضایت مندی شان را از سطح رو به رشد کنونی روابط و مبادلات اقتصادی و تجارتی میان دو کشور اعلام داشتند. میزان مبادلات تجاری میان دوکشور درین اواخر رشد قابل ملاحظه داشته و طرفین بر گسترش هرچه بیشتر آن و جستجوی زمینه های جدید همکاری، بهره برداری از خطوط آهن، ایجاد روابط میان تاجران و پیگیری مستمر تعهدات از طریق کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی- تجارتی، تاکید کرد.
دو طرف همکاری و همگرایی اقتصادی را اولویت مشترک کشور های متبوع شان عنوان نموده روی آمادگی های برای برگزاری موفقانه هفتمین کنفرانس همکاری های اقتصادی منطقوی "رکا" که قرار است به تاریخ های ۱۴ و ۱۵ نومبر سال روان میلادی در شهرعشق آباد جمهوری ترکمنستان برگزار گردد بحث کردند.
جانب ترکمنستان از آمادگی و تلاش شان در راستای برگزاری و میزبانی عالی اطمینان داده و این مامول را یکی از اولویت های کاری برای وزارت امور خارجه و دولت ترکمنستان عنوان نمودند. خانم راز از تلاش های کشور دوست ترکمنستان درین راستا قدردانی کرده، ضمن مرور آمادگی های تخنیکی و محتوایی نشست وزرا و نشست های حاشیوی، روی ایجاد واحد مشترک همکاری و هماهنگی توافق کردند.
ترکمنستان علاقه مندی خود را برای باز نمودن بازار های خود برای محصولات زراعتی افغانستان و همچنان صدور آن به سایر کشور های منطقه از طریق آنکشور ابراز نمود. برای عملی شدن این مامول، طرفین اهمیت کنفرانس ریکا را که شامل برگزاری مجمع تجاری و نمایشگاه دو روزه برای محصولات افغانستان و منطقه نیز می باشد، برجسته ساختند#.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا