جهان

جنگ در باریکه غزه ادامه دارد

غزه/ورلد نیوز/7/اسد/باختر
نظامیان اسرائیل به  عملیات خود درباریکه غزه ادامه داده و در حالی که گروه فلسطینی حماس نیز به پرتاب راکت به داخل اسرائیل ادامه داده است، جنگنده‌های اسرائیلی چندین نقطه در باریکه غزه را هدف حمله قرار دادند که بدین ترتیب آرامش نسبی که در آستانه عید فطر در آن مناطق برقرار شده بود، در هم شکست.
حملات دیروز حدود ۱۲ ساعت پس از توقف موقتی از سر گرفته شد که در پی تلاش‌های دیپلماتیک بین‌المللی برای وادار کردن دو طرف اسرائیلی و فلسطینی برای پذیرش آتش‌بس موقت و پایان دادن به حدود سه هفته درگیری‌های خشونت‌بار، طرفین روز یکشنبه نسبت به اجرای یک آتش‌بس موقت با اهداف انسان دوستانه ابراز تمایل کردند.
سازمان ملل متحد روز دوشنبه خواستار یک آتش‌بس «فوری» جهت توقف درگیری‌هایی شد که تاکنون جان دست کم ۱،۰۴۰ فلسطینی و ۴۶ اسرائیلی را گرفته است.

بارک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده نیز روز یکشنبه در گفتگویی تلفنی با صدراعظم اسرائیل، خواستار پایان فوری درگیری در غزه شد.
اسرائیل پیشتر اعلام کرده بود که عملیات خود را برای شناسایی و انهدام کامل تونل‌های زیرزمینی حماس – که به گفته نظامیان اسرائیلی برای حمله به داخل اسرائیل مورد استفاده قرار می‌گیرند – ادامه خواهد داد.
در نیویورک، شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشستی اضطراری خواستار برقراری یک آتس‌بس «فوری و بدون قید و شرط» با اهداف انساندوستانه شد. در حالی که این قاطعانه‌ترین بیانیه‌ای است که از آغاز درگیری‌ها در غزه تاکنون توسط شورای امنیت صادر شده، اما به دلیل آن که قطعنامه آن شورا نیست، در نتیجه اجرای آن برای طرفین الزام‌آور نخواهد بود .
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا