سیاست

کمیته قوانین، طرح قانون مبارزه با مواد مخدر را تایید کرد

کابل باختر 12 میزان
جلسه کمیته قوانین، امروز به ریاست قانونپوه سرور دانش معاون رییس جمهور برگزار شد.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبر می دهد، دراین جلسه، نخست، طرح قانون مبارزه با مواد مخدر و مسکرات، مورد بررسی قرار گرفته و در ابتدای جلسه معاون رییس جمهور طرح قانون متذکره را به دلایل مختلف یکی از قوانین مهم عنوان کرده گفت: مبارزه با مواد مخدر یکی از چالش های اصلی در کشور بوده و با وجود تلاش های مداوم در بیشتر از یک دهه گذشته، دولت و مردم افغانستان در مبارزه بامواد مخدر، به اهداف که باید، دست نیافته است.
قانونپوه دانش، باتأکید براینکه در کنار وزارت مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با این پدیده مسؤلیت مشترک ادارات مختلف دولتی می باشد، ابراز امیدواری کرد که با تصویب این قانون اقدامات عملی، مؤثر و  قناعت بخش در زمینه  مبارزه با مواد مخدر انجام شود.
جلوگیری از کشت خشخاش وسایر نباتات مولّد مواد مخدر، جلوگیری از تولید، تهیه، پروسس، خرید و فروش، نگهداشت، توزیع، واردات و صادرات، حمل و نقل، عرضه و استعمال مواد مخدر، کنترول مواد مخدر و تجهیزات مورد استعمال در تولید، پروسس، تعیین مجازات مرتکبین جرایم قاچاق مواد مخدر، تأهمین هماهنگی بین ادارات دولتی، تشویق دهقانان به کشت نباتات مفید و جلب همکاری های مؤسسات داخلی و خارجی برای مبارزه با مواد مخدر، از اهداف اساسی این طرح قانون است.
در این طرح قانون موارد چون، کمیسیون عالی و کمیته تنظیم مبارزه با مواد مخدر، مراجع رسیدگی به جرایم مواد مخدر، اقدامات کشفی،  جرایم مواد مخدر، و ظایف و صلاحیت ادارات پیش بینی شده است.

سپس اعضای جلسه به تفصیل نظریات و دیدگاه های خویش را در مورد طرح این قانون هم به لحاظ شکل و هم از نظر محتوا مطرح کرده و در موارد که این طرح قانون نیاز به اصلاحات داشت آن را مورد بررسی قرار داده و تصمیم لازم اتخاذ گردید.
کمیته ضمن آنکه طرح متذکره را مورد تصویب قرار داد، به وزارت عدلیه وظیفه سپرد تا دیدگاه ها و نظریات اصلاحی اعضای جلسه را شامل طرح قانون کرده و آن را به کابینه ارائه کند.
همچنین دراین جلسه طرح ایزاد اجزای مادۀ ششم مقرره حمایت از حقوق بشر در ادارات دولتی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت که سرانجام از طرف کمیته مورد تأیید قرار گرفت.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا