سیاست

جلسه شورای عالی ستره محکمه برگزار شد

کابل/ ۱۱سنبله/ باختر
شورای عالی ستره محکمه امروز به ریاست قانونپوه سید یوسف حلیم قاضی القضات و رییس ستره محکمه تشکیل جلسه داد.
در این جلسه دوکتور عبدالله عطایی رییس تعلیمات قضایی،  در مورد ختم امتحان تقریری سی و یکمین دور ستاژ قضایی گزارش ارائه کرد. بر بنیاد گزارش، در این روند به تعداد (603) تن شامل ذکور واناث که بر اساس بلند ترین نمره تحریری نتایج امتحان کانکور عمومی شارت لیست شده بودند، اشتراک داشتند و جریان امتحان توسط کمیتۀ نظارت متشکل از نمایندگان با صلاحیت اداره های دولتی و نهادهای ملی و بین المللی نظارت شد.
قرار است  تعداد مورد نیاز از میان آنان با در نظرداشت بلند ترین نمره با رعایت طرز العمل مربوط به دور سی و یکم ستاژ قضایی جذب شوند.
شورای عالی با استماع گزارش در مورد انتظام امور،  اعلان نتایج و مطالعه اقدامات بعدی در خصوص برگزاری این دور ستاژ٬ هدایت مقتضی صادر کرد.
بعداً استهداات واصله از دیوان تجارتی ستره محکمه و محاکم استیناف کابل و بدخشان پیرامون موارد مرتبط به تقاضاهای تجدید نظرخواهی صغار در قضایای مدنی و تجارتی بدون نظرداشت میعاد، تشخیص محکمه ذیصلاح تعیین سرپرستی صغار و تقاضای عدم فروش یک جایداد به تضمین بانک و پیشنهاد حصول قرضه از منافع جایداد مذکور بحث شد و در هر مورد در روشنایی احکام قوانین نافذه رهنمایی به عمل آمد.
در ادامه جلسه یک عده از درخواست های تبدیلی محکمه در قضایای جزایی مورد رسیدگی قرار گرفت و نیز بنابر مطالبه ادارۀ لوی څارنوالی، صلاحیت رسیدگی به سیزده  قضیه جزایی به محاکم استیناف نیمروز و لغمان تفویض شد. ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا