تبصره و مرور بر مطبوعات

عاشورا درسی از ظلم ستیزی وتعهد برای آزادگی!

کابل باختر  ۸  میزان
فردا ۹ میزان روز عاشورا و یاد بود از قیام  امام حسین نواده  حضرت رسول خدا است ٬ قیام که سرچشمه یک فرهنگ برای نضهت های آزادی خواه  در جهان شد که چگونه در برابر ظلم بیاستندو چگونه از آزادی وانسانیت دفاع کنند.
مفسر اژانس باختر مینگارد :فردا دهم محرم روز عاشورا  ویاد بود از قیام امام حسین است قیام که  در برابر یزید  صورت گرفت ٬انسان خون آشام که جاه طلبی و غرور بی بنیاد او میتوانست به ارزش های اسلام عزیز صدمه  زند و ناهنجاری غیر جبران  را برای امت اسلامی  و بشریت به بار آورد .
قیام حسینی حرکتی به سوی نفی هر نوع ظلم و ستم بود تا مستکبران ٬ طاغوتیان وستمگران را مجال آن نباشد سیطره ظلم بر پا کنند و آنچه نفس های شیطانی شان میخواهد انجام دهند.
امام حسین در برابر استکبار به پا خیزد و یکی از بهترین  وبا ارزش ترین درس ها را به بشریت داد که چگونه از محرومان و مستضعفان دفاع شود ظلم ستیزی و دفاع از آزادی و ارزش های یک درس جاویدانه از عاشور و قیام حسینی است که بشریت آنرا نسل به نسل انتقال میدهد.
امام حسین یک الگوی از شجاعت  ٬ نمونه یی از اخلاق است که برای تحقق تعهد و رسالت خود مصمم بود.
ما از امام آموختیم که چگونه در برابر  ظلم  ایستادگی  نمایم  چگونه در برابر ناهنجاری ها ایستاده شویم ٬ چگونه حق و عدالت را  تامین کنیم.
اساسا مقصد اولی و نهایی دوستان خدا و علم برداران  حق و عدالت ، ریشه کن سازی ظلم و ستم است ودر این راه هیچ حماسه  والاتر از حماسه امام حسین وجود ندارد .
آنچه را ما از امام حسین اموختیم ٬ ایستادگی  در برابر ظلم و ظالم ٬ اخلاق و تعهد ٬ دفاع از مظلوم ٬ تامین عدالت … بود.
او سر مشق یک  راه  و یک اندیشه سترگ برای بشریت شد تا ارزش های اسلامی، اخلاقی و انسانی زنده بماند.
پس برای ما لازم است تا راه  او را چنان ادامه دهیم که مطلوب شان و شوکت آن راد  مرد است عدول از اندیشه های بالا او و کوتاه نگری نسبت به داعیه و عزم امام مایه سبک سری خواهد بود.
چه خوب است که بزرگداشت از قیام حسینی و عاشورا در مرحله و چوکات باشد که عزم و اراده امام را تعریف میکند و به پیروان او قوت می بخشد  تاکید امام بر دفاع از مظلوم و رساندن کمک به مستضعفان بود در چنین روز چه خوب است که به جای مصارف بیجا به سراغ نیازمندان برویم  و با هرو سیله و امکان که داریم دست آنان را بگیریم   و به این ترتیب  روح شهدا کربلا را شاد   سازیم .
امام گره گشا مشکل نیاز مندان بود  واگر ما کاری کنیم که باعث اذیت و سرگردانی دیگران شویم در حقیقت خواست و اندیشه والای امام را مراعات نکرده ایم.
قیام  واندیشه امام حسین یک مکتب است که باید از آن بسیار آموخت.    ختم   تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا