سیاست

احمد ضیا مسعود: با کسانی که روند رقابتی تعیین ولسوال ها را مختل می سازند برخورد قانونی صورت گیرد

کابل باختر19 دلو
نشست کمیتهٔ ملی اصلاحات اداری به ریاست احمد ضیا مسعود، نمایندۀ فوق‌العادۀ رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب پیش از برگزار شد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی نماینده فوق العاده رییس جمهور به آژانس باختر: در این نشست در مورد بررسی تقرر ولسوال ها، برنامۀ آسان خدمت، تطبیق روند CBR و مسایل مربوط به ساختار های موازی و تداخل تشکیلاتی بحث همه جانبه صورت گرفت.
نخست عبدالمالک صدیقی معاون نهاد‌های محلی روند تقرر ولسوالی ها را توضیح داده گفت که روند رقابتی تقرر ولسوال‎ها پس از تغییر رهبری کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی به تعویق افتاده است و شماری از ولسوال‌ها پس از ارزیابی دوباره تقرر حاصل نمودند، اما تقرر و ارزیابی ولسوالی های ولایت های مختلف تا آغاز روند کار کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی به تعویق افتاده است.
وی بیان داشت که هرچند تعیین و اخذ امتحان ولسوال‌ها از سوی کمسییون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی صورت می گیرد؛ اما شماری می‌خواهند این روند را مختل سازند و افراد را بر اساس علایق و سلیقه های شخصی بگمارند.
همچنان شهزاد آریوبی، رییس آسان خدمت وزارت مالیه گزارش از پیشرفت آن کار آسان خدمت را ارائه کرده بیان داشت که پس از ارزیابی تطبیق آسان خدمت در افغانستان آنان با ادارات متعدد تفاهنامۀ ای را امضا کرده اند تا مطابق به آن مسایل خدمات عامه در آسان خدمت وصل شود.
از سویی هم نجیب الله وردک، رییس روند CBR از چگونگی تقرر کارکنان در آن روند گزارش ارائه کرده گفت که از وقتی که صلاحیت استخدام ها به وزارت خانه ها سپرده شده است، مشکیلات زیادی در روند تقرر کارکنان خدمات ملکی به وجود آمده است و رهبری وزارت خانه و ادارات در موارد زیاد تلاش بر تقرر متعهدین شان می‌کنند که این کار روند سیاسی شدن اداره خدمات ملکی کشور را مساعد می‌سازد که به سود اداره افغانستان نخواهد بود.
همچنان احمد وحید شکیب، رییس تشکیلات اداره امور ریاست جمهوری در رابطه به ساختارهای موازی و تداخل تشکیلاتی شماری از ادارات و وزارت خانه ها گزارش ارائه نموده گفت که نقش اداره امور در انسجام و نظارت تشکبلات می‌باشد و تنظیم تشکیلات به خاطر عدم تداخل آن با یکدیگر ایجاب می‌نماید تا قانون تشکیلات اساسی دولت ترتیب و نهایی شود.
احمد ضیا مسعود، نماینده فوق العاده رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب، پس از شنیدن گزارش اعضای نشست در مورد روند تعیین ولسوال‌ها گفت که ولسوال های مجرب که کارکرد خوب در محل داشته باشند، باید پس از ارزیابی به عنوان ولسوال باقی بمانند؛ اما با کسانی که روند رقابتی تعیین ولسوال‌ها را مختل می‌سازند و دخالت می‌نمایند باید برخورد قانونی صورت گیرد.
نماینده فوق العاده رییس جمهور، آسان خدمت را دستاورد خوب عنوان نموده گفت که ایجاد آسان خدمت می‌تواند در عرضۀ خدمات عامه نقش بسیار خوبی داشته باشد. از سویی هم احمد ضیا مسعود، در مورد روند     CBR  و ساختار های موازی گفت که کمیسیون اصلاحات اداری و دیگر نهادهای مرتبط تلاش کنند تا از تورم تشکیلاتی و ازدیاد منابع بشری در ادارات مشخص جلوگیری کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا