گزارش ها

توهین داعش به بزرگان قومی کلمه تان را از سر بخوانید

کابل باختر 8 قوس
اعضای  گروه تکفیری داعش در پاسخ به درخواست بزرگان قومی ولسوالی پچیراگام ولایت ننگرهار  مبنی بر رهایی شصت وپنج باشنده محل که نزد آنان زندانی است درکنار شرایط دیگر خواسته تا آنها  دوباره کلمه شهادت را به زبان بیاورند.
گزارشگر آژانس باختر مینگارد : گروه تکفیری داعش که درولسوالی  پچیراگام ولایت ننگرهار  فعالیت دارد، 65 باشنده محل را به نام خیزش مردمی بازداشت کرده است واز چند ماه به اینطرف آنان درقیدگروه داعش بسر میبرند ، بزرگان قومی تلاش کردند   تا آنان را رها سازند مگر اعضای گروه داعش شرایط را برای آنان پیشکش کردند که  توهین به ارزش های دینی مردم ما است .
داعشی ها برای بزرگان قومی  شرایط را ارائه کرده اند که اگر پوره شود افراد زندانی رها  خواهند شد واگر نشود  نباید انتظار رهایی آنان را داشت . داعشی ها گفته اند که  بزرگان قومی برای آنها در برابر پنج جوان  بندی خواستار پنج میل کلاشینکوف ، در برابر چهار طفل زندانی یک پیکا ویک کلاشینکوف بدهند وصد نفر را هم به  عنوان  افراد امنیتی آنها بگمارند وتکان دهنده این که د اعشی ها برای بزرگان قومی گفته اند که بعضی از شما مرتد هستید شما باید مجدداً کلمه بگوید چرا که کلمه شما نیمه است .
منابع محلی درولسوالی پچیراگام وبزرگان قومی این ولسوالی گفته  اند که نشست قومی با داعشی ها در ولسوالی یاد شده  بدون نتیجه پایان یافته است زیرا شروط که داعش گذاشته اند قابل اجرا نمیباشد .
به باور آگاهان سیاسی افغان، داعشی ها با طرح این مساله که  گویا شماری از بزرگان  قومی مرتد اند وباید کلمه شان را بخوانند توهین آشکار نه تنها به بزرگان  پچیراگام ولایت ننگرهار  بوده بل توهین صریح علیه مردم  مسلمان  ومجاهد افغانستان است واین نشان میدهد که داعشی ها در پی از میان برداشتن ارزش های دینی درکشور اند آنها در جاهای دیگر عراق وسوریه  نیز به باور ها  وارزش های معنوی مردمان  این کشور ها تاختند اماکن مقدس را منهدم نمودند زیارت گاه ومساجد را ویران نمودند .
داعشی ها که حمایت کنندگان آنان در آن طرف خط دیورند حضور دارند فراموش کرده اند  که افغانها  افتخار مسلمان ساختن دیگران را دارند واین افغانها  بودند که کلمه شهادت را به زبان دیگران  جاری ساختند تاریخ افغانستان  نام  های جاویدان ومجاهدان زیادی را درحافظه دارد که اسلام را از افغانستان ویا خراسان دیروز بر جنوب گسترش دادند  واسلام را به عنوان یک دین قانونمند وانسان پرور ترویج کردند  مگر با  تاسف امروز گماشتگان آنانیکه دیروزاز سوی ما مسلمان شدند ما را به خواندن مجدد کلمه شهادت وا میدارند که به جز از عقده گشایی حرف دیگری بوده نمیتواند .
ازطرف  دیگر داعشی ها درپچیراگام از بزرگان قومی خواستار گماشتن صد نفر از سوی مردم به عنوان  محافظان داعشی ها شده اند این نشان میدهد که داعشی ها چون طالبان خود را درعقب مردم پنهان بسازند وافراد ملکی را سپهر قرار میدهند.
آگاهان سیاسی براین تاکید دارند که باید با داعشی ها به زبان خودشان صحبت شد برآنان چنان ضربات وارد کرد که با داران شان در دورتر ها کلمه شهادت را به زبان بیاورند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا