امنیت

غصب اضافه از دوهزار جریب زمین توسط وزارت دفاع ملی در حیرتان

مزارشریف / باختر/ 26/ دلو
دو هزار و پنجصد جریب زمین درحیرتان بلخ توسط وزارت دفاع ملی غصب شده است.
سرپرست اداره اراضی ولایت بلخ ادعا نمودکه وزارت دفاع ملی که نمایندگی آن قول اردوی 209 شاهین درشمال افغانستان میباشد بیش از دوهزار و پنجصد جریب زمین را درحیرتان غصب کرده است.
شیرشاه هوتک سرپرست اداره اراضی ولایت بلخ میگوید بیش از نه هزار جریب زمین مالکیت این اداره در شهر بندری حیرتان قراردارد.
وی بابیان اینکه ازاین جمله دو هزار و پنجصد جریب آن توسط قول اردوی 209 شاهین غصب گردیده است.
وی افزود: این قول اردو از چندین سال این زمین ها را برای سرمایه گذاران به اجاره داده است.
هوتک افزود : از هرجریب زمین مبلغ سه هزار و پنجصد افغانی ماهانه این قول اردو پول دریافت میکنند که این پول باید به آدرس اداره اراضی به هزینه دولت داده شود.
هوتک این کار را خلاف اصول اراضی دولتی عنوان کرده میگویدپس ازاین اجازه نمیدهد که ملکیت این اداره غیر قانونی دراختیار قول اردوی 209 شاهین باشد.
درهمین حال سرمایه گذاران درشهر بندری حیرتان دریک گردهمایی اعتراضی میگوید که درسردرگمی قراردارند و باید مشخص شوند که آنان با کدام نهاد طرف هستند.
آنان تاکید می نمایند که سرمایه گذاران درزمین های اجاره یی که از قول اردو گرفته اند میلیون ها دالر سرمایه گذاری کرده اند که باید مشخص شود.
عبدالروف امیری رییس شهرک بندری حیرتان با تائید این گفته رییس اراضی بلخ میگوید گفتگوهای زیادی با وزارت دفاع ملی صورت گرفته اما به نتیجه نرسیده است.
ازسوی هم مسوولان قول اردوی شاهین ضمن اینکه می پذیرند این مقدار زمین که در اختیار قرار دارند میگویند"این زمین مربوط وزارت دفاع ملی است ."
نصرت الله جمشیدی معاون مطبوعاتی قول اردوی شاهین میگوید که در سالهای گذشته این زمین به وزارت دفاع ملی انتقال یافته است که اسناد نیز در اختیار آنان قرار دارد.
شهرک حیرتان یکی از بنادر مهم تجارتی درشمال افغانستان است که میلیون ها دالر درچند سال گذشته دراین بندر سرمایه گذاری شده است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا