جهان

دوردوم مذاکرات سرا ن کوریای شمالی و آمریکا درسوئیس برگزار می شود

تهران – ایرنا -16سرطان- باختر                                                                                          
خبرگزاری کیودوی جا پا ن  امروز شنبه گزارش داد که یک هیات بلندپایه کوریای شمالی عازم سوئیس شده تا یکی از شهرهای ژنیو، برن و یا داووس را برای محل برگزاری دور دوم مذاکرات میان کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رهبران کوریای شمالی و آمریکا انتخاب کنند.
این گزارش به نقل از چند منبع دیپلوماتیک کور یای شمالی می افزاید، این هیات درحال بازدید از هتل ها، سالن های کنفرانس این شهرهای اروپایی هستند تا همزمان با دیدار مایک پمپئو وزیرامورخارجه آمریکا از پیونگ یانگ، محل برگزاری این دیدار را نهایی کنند.
پمپئو که برای سومین بار به کوریای شمالی سفر کرده گفت که واشنگتن به دنبال «خلع سلاح کامل، بدون بازگشت و قابل تایید» پیونگ یانگ است.
به گفته وزیرامور  خارجه آمریکا این کشور می خواهد در سال جاری میلادی به پیشرفت هایی درباره خلع سلاح اتمی کور یای شمالی دست یابد و از جمله در حال مشوره با مقام های این کشور در باره زمان بندی از بین بردن تسلیحات اتمی کوریای شمالی به شکل قابل تایید است.
این گزارش حاکی است که کیم جونگ اون، پیشتر تحصیلات دوره مکتب خود را در شهر برن سوئیس گذارنده است و لذا ترجیح می دهد این کشور را به عنوان محل دیدار خود با ترامپ در نظر بگیرد.آشنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا